باوی: هرگونه هنجارشکنی در ایام عزاداری محرم و صفر پیگرد قانونی دارد.

 

آبادان نیوزمعاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان ضمن تسلیت سالگرد شهادت امام حسین(ع) و شهدای کربلا، افزود: باتوجه به اهمیت گرامی‌داشت این ایام در خوزستان و نیز تردد زائرین اربعین حسینی از این استان، دستورهایی برای ایجاد نظم و آرامش و پیشگیری از هرگونه جرم و آسیب اجتماعی به ادارات و نهادهای ذیربط صادر شده است.

علیرضا باوی ادامه داد: نیروی انتظامی مکلف شد تا با هرگونه شیوه نامتعارف عزاداری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان که موجب وهن مذهب تشیع و خدشه به امنیت عمومی می‌شود، در چارچوب قانون برخورد کند.

او با اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اولین اقدام در این خصوص تذکر لسانی و تشریح شأن اسلام، تشیع و امامت است و انتظار می‌رود این جایگاه در خوزستان که به عنوان دروازه ورود تشیع به کشور شناخته شده است، بیشتر ‍‌مورد توجه مردم متدین و ولایتمدار استان قرار گیرد.

باوی ادامه داد: دشمنان اسلام به ویژه در فضای رسانه‌ای به‌دنبال تخریب دین شریف اسلام و مذهب تشیع هستند و نباید عده‌ای با اقدامات نامتعارف از جمله قمه‌زنی، ایجادآلودگی صوتی و استفاده از آلات موسیقی نامناسب و ...، بهانه به دست آنان بدهند.

معاون دادگستری خوزستان همچنین از عزاداران و مسئولان برگزاری هیئت‌های مذهبی خواست که هنگام پذیرایی از عزاداران و پخت و توزیع نذری با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به حفظ سلامت خود و دیگران کمک کنند.

این مقام قضایی افزود: دسته‌های عزاداری نیز در راستای رعایت نظم و انضباط ترافیکی و احترام به مقررات اجتماعی، با نهادهای متولی به ویژه نیروی انتظامی و پلیس راهور همکاری کنند و در روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین، از مسیرهای تعیین شده برای راهپیمایی استفاده کنند.

منبع: ایسنا

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: