کد خبر: ٢٨٣٥٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/10/15-١٨:٥٩

استاندار خوزستان بر لزوم حل مشکلات استان از مجرای فرهنگی تاکید کرد.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از برنا، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در ابتدای آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی که با حضور مسوولان مربوطه برگزار شد، با بیان اینکه اصل انقلاب ما براساس مسایل فرهنگی بود، اظهار کرد: حل مشکلات خوزستان باید از مجرای فرهنگی باشد و نخبگان استان به کمک بیایند تا این گام برداشته شود.

او با بیان اینکه "خود را سرباز فرهنگی استان می‌دانیم و در این مسیر گام برمی‌داریم"، گفت: بسته های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… به جایی نخواهد رسید جز اینکه با فرهنگ همراه باشند.

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری جشنواره شعر رضوی در استان، اضافه کرد: همه خادم امام رضا(ع) هستیم و خاک پای زایران علی بن موسی الرضا(ع) را توتیای چشم می‌کنیم، خود و مردم خوزستان را امام رضایی(ع) می دانیم و مفتخریم که ورود امام رضا(ع) از اهواز بوده است.

حسینی محراب با اشاره به فعالیت‌های انجام شده علمی در زمینه تاریخ اسلام و تشیع بیان کرد: فعالیت های انجام شده پژوهشی و تحقیقاتی علما در اختیار نسل جوان قرار گیرد، همچنین نقش اهواز در تاریخ اسلام و تشیع مورد مطالعه واقع شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: زمانی که امام معصوم در جایی قدم می‌گذارد این مسیر عرض خدا محسوب می شود، بی دلیل نیست که اهواز از سوی امام رضا(ع) انتخاب شد.

او شعر عربی را هنری وحدت‌بخش میان شیعیان دانست و تصریح کرد: شعر عربی موضوعی وحدت بخش میان شیعیان سرزمین ما و سایر مناطق است.

حسینی محراب ادامه داد: اگر سردار سلیمانی در عراق پیش‌تر از سرداران آن‌ها می‌جنگند، ریشه اش در مکتب بالنده تشیع است.

استاندار خوزستان در پایان با بیان اینکه شعر عربی می‌تواند پیروزی حق بر باطل را رقم بزند، افزود: هر صدایی که بتواند این وحدت و یکپارچگی را بیشتر کند، مورد حمایت نخبگان است.

همچنین در این آیین عبدالرضا سیفی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: هر چیزی که در کشور به آن می‌پردازیم، عطر و شمیم امام هشتم در آن نهفته است.

وی در پایان افزود: خوزستان استانی فرهنگی است، اگر بتوانیم از این ظرفیت‌ها و محتوای غنی فرهنگی استفاده کنیم ضمن ایجاد وحدت در جامعه سبب تعالی استان در کشور خواهد شد./ اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: