کد خبر: ٢٨١٨٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/10/02-١١:٣٩

در این گزارش با دمنوش مریم گلی و خواص مختلف آن آشنا می‌شویم.

 

آبادان نیوزمریم گلی از جمله گیاهانی است که سرشار از ویتامین‌های مختلف A، B، C و مواد معدنی است.

مریم گلی از جمله گیاهان پرخاصیت است که در گروه نعناعیان قرار می‌گیرد و خواص زیادی که دارد به دلیل وجود یک ترکیب شیمیایی به اسم رزمارینیک اسید است.

 

این گیاه بسیار شبیه به رزماری است، به‌طوری که این دو گیاه را گیاه خواهر در نظر می‌گیرند و اگر بخواهیم تفاوتی میان رزماری و مریم گلی عنوان کنیم، این است که بوته آن همیشه سبز است و گل‌هایی به رنگ آبی یا بنفش دارد.

مریم گلی طبع گرمی دارد و دمکرده این گیاه یک تونیک و مقوی برای تقویت روح، بدن و افزایش طول عمر است، البته اگر از یبوست رنج می‌برید، شب‌ها از دمنوش آن مصرف کنید.

درمان وبا، کمک به درمان انواع تب ها، رفع اختلال‌های کبدی، مفید برای بیماری صرع و فلج، تقویت عضلات و آرام کردن اعصاب، درمان دل درد و نفخ و کاهش فشار خون از جمله خواص این گیاه معجزه گر به شمار می‌روند.

مصرف دمنوش مریم گلی به خانم‌های نازا و بخور آن برای پوست‌های چرب مفید است، همچنین برای درمان خارش پوست می‌توان صورت را به جوشانده آن شست و شو داد.

درمان سوختگی، درمان برفک دهان، برطرف کردن اسهال، درمان ناراحتی‌های گوارشی از قبیل؛ سوءهاضمه، سنگینی معده، حالت تهوع، درمان اختلال‌های یائسگی، درمان قاعدگی‌های دردناک، درمان عرق شبانه در بیماران مسلول، بحران‌های آسم، درمان درد نیش زنبور و حشرات از دیگر فواید استفاده از ضماد و دمکرده مریم گلی است.

سوخته مریم گلی ضد عفونی کننده هوا است، ضمن اینکه برای التیام زخم ها، درمان سنگینی گوش، درمان لرزش اندام‌ها،  تقویت کننده قلب و درمان سرفه‌های مزمن از دیگر فواید مصرف مریم گلی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: