کد خبر: ٢٣٣٣٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/04-١٢:٠٢

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا: سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز مصرف دو قرص" پکسلووید" و "مولنوپیراویر" را داده است و در کشور ما نیز توانایی ساخت این دو دارو توسط شرکت‌های داروسازی داخلی وجود دارد.

 

به گزارش آبادان خبر، دکتر حمیدرضا جماعتی در نشست خبری با موضوع اومیکرون افزود: سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز مصرف دو قرص" پکسلووید" و "مولنوپیراویر" را داده است و در کشور ما نیز توانایی ساخت این دو دارو توسط شرکت‌های داروسازی داخلی وجود دارد و حتی تعدادی از این دارو‌ها را ساخته است و در انتظار مجوز سازمان غذا و دارو هستند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: موارد مصرف این دو دارو برای افرادی است که در شروع بیماری کرونا هستند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند و امکان انتشار بیماری و تشدید آن و امکان بستری شدن در آن‌ها وجود دارد و این طور نیست که در هر فردی که سیستم ایمنی خوبی دارد، این دارو‌ها را مصرف کند.

وی افزود: این دو دارو، خوراکی است و افرادی که ریسک بالا یا بیماری زمینه‌ای دارند، می‌توانند آن‌ها را مصرف کنند. این دو دارو می‌تواند منجر به جلوگیری از پیشرفت بیماری در صورت مصرف در ۳ تا ۵ روز اول بیماری شود.

احتمالا هفته آینده مجوز مصرف پکسلووید و مولنوپیراویر صادر می شود

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت : احتمالا هفته آینده مجوز مصرف " پکسلووید" و "مولنوپیراویر" در ایران، صادر می شود.
دکتر جماعتی افزود: این داروها یک بار در سازمان غذا و داروی کشورمان در هفته گذشته بررسی شده است و چون آن زمان مستندات هنوز کافی نبود، بررسی به جلسه بعد موکول شد و احتمالا هفته آینده این داروها در کشورمان تایید خواهد شد.
وی گفت : دو شرکت دارویی سنتز مولکول آن را انجام داده است و چند شرکت نیز تولید را انجام می‌دهند. پس از تایید سازمان غذا و دارو، این داروها وارد بازار می‌شود.
علم و فناوری،آبادان خبر،آبادان نیوز،پکسلووید،مولنوپیراویر 
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: