کد خبر: ٢٦٦٩١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/05/30-٢٣:٥٤

استاندار بصره در نشست مشترک با استاندار خوزستان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: امنیت زائران اربعین حسینی را تأمین و تضمین می‌کنیم.

 

به گزارش آبادان نیوز و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند،«اسعد العیدانی» با بیان اینکه ارتباطات و مشترکات بسیاری بین دو استان مرزی ایران و عراق وجود دارد که باعث می‌شود به شکل احسن پذیرای زائران امام سوم شیعیان باشیم، اظهار داشت: هیأت همراه از مدت‌ها پیش درگیر آماده سازی رویداد بزرگ اربعین هستند تا بتوانیم بعنوان کشورمیزبان، بهترین پذیرایی از زائران امام حسین(ع) را داشته باشیم.

وی افزود: تاکنون ۸۰% امور مربوط به پذیرش زائران در خاک عراق انجام شده و مابقی آن ها نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد.

العیدانی با تأکید بر این مهم که طرح امنیتی زائران اربعین انجام شده و تمام تلاش خود را برای آنها به کار خواهیم بست، خاطرنشان کرد: در مرز هماهنگی کامل را خواهیم داشت و به متولیان امر توصیه کردیم بیشترین ظرفیت گذرنامه را پذیرش کنند؛ اما از طرف ایرانی نیز می‌خواهیم تا نسبت به پذیرش زائران از محدودیت مناسبی استفاده کند تا در عراق مشکلی پیش نیاید.

استاندار بصره اذعان داشت: بحث بهداشت و نظافت در مسیر زائران در استان بصره پیش‌بینی‌شده و اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته است.
او تصریح کرد: 150آمبولانس استان بصره مسیر زائران را به سمت عتبات بیمه خواهند کرد.

اسعد العیدانی از واگذاری مسیر شلمچه - بصره به یک شرکت خصوصی خبر داد و گفت: ضمن تلاش بسیار ولی متأسفانه بخشی از آن برای اربعین سال جاری آماده نخواهد شد؛ اما برخی مشکلات موجود را برای اربعین امسال برطرف خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دو مسیر برای تردد زائران در مرز شلمچه عراق دیده شده تا امنیت آنها تأمین گردد از مواکب نیز خواسته ایم تا در دو طرف جاده مستقر شوند همچنین از شرکت نفت درخواست کردیم تا روشنایی مسیر را در تاریکی شب تأمین کند.

استاندار بصره، اظهار داشت: در مورد شرایط فوق‌العاده و حوادث غیر مترقبه با طرف ایرانی همکاری لازم را خواهیم داشت که اگر لازم شد خودروهای امدادی ایرانی به مسیرهای نزدیک تر بدون مشکل وارد خاک عراق شوند.

او در بحث تهیه مواد غذایی زوار نیز افزود: در خصوص تهیه مواد غذایی مورد نیاز امیدواریم طرف ایرانی هماهنگی لازم را داشته باشد چراکه در نهایت این حجم از مواد غذایی برای زائران ایرانی پخت و توزیع خواهد شد.

وی اظهار داشت: در خصوص خط دریایی نیز رایزنی لازم را خواهیم داشت و در صورت امکان این خط را فعال می کنیم.

استاندار بصره با اشاره به این نکته که سعی می کنیم مواکب را مجاب کنیم تا چند روز پس از اربعین نیز خدمات رسانی به زائران را تداوم بخشند، گفت: امیدواریم با اقدامات امنیتی بحث قاچاق مواد مخدر در تردد زائران کاهش چشمگیری داشته باشد و از طرف ایرانی نیز خواهشمندیم پایش بیشتری در موضوع تردد زائران صورت دهد.

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: