کد خبر: ٢٩٠٧٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/05/06-١٢:٢٦

غبیشاوی: باید در این روز با سیدالشهدا (ع) تجدید بیعت کنیم و در عمل هم پیرو ایشان باشیم، نه تنها در شعار.

 

آبادان نیوزامام جمعه آبادان درگفتگویی با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، اظهار کرد: روز عاشورا اوج عزاداری‌ها و احساسات است که باید در این روز با سیدالشهدا (ع) تجدید بیعت کنیم و در عمل هم پیرو ایشان باشیم نه تنها در شعار. شعار دادن، گریه و عزاداری ها خوب است اما زمانی این کارها ارزش واقعی خود را پیدا می کنند که همراه با عمل باشند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی افزود: باید نتیجه احساسات پاک و شعارهای عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) این باشد که تا سال بعد این افراد در خط و راه امام حسین (ع) نگهداشته شوند. امام حسین (ع) نیازی به گریه‌های ما ندارد و سید سالار جوانان اهل بهشت است. بنابراین باید کاری کنیم که قدم‌های ما در راه امام حسین (ع) ثابت باشد. 

خطیب جمعه آبادان بیان کرد: ماه‌های محرم و صفر، فرصت طلایی است که در اختیار شیعیان اهل بیت (ع) قرار دارد اما متاسفانه به اندازه عظمت این ماه ها از این فرصت برای پیشبرد اهداف عاشورا استفاده نمی کنیم.

حجت‌الاسلام غبیشاوی عنوان کرد: در این دو ماه، همه جذب امام حسین (ع) می شوند بنابراین فضا آماده می شود تا شیعیان بیشتر متوجه اهداف و معارف قیام امام حسین (ع) شوند که وظیفه تک تک ما این است در این فرصت جهات معرفتی این حادثه را به جوانان معرفی کنیم.

امام جمعه آبادان گفت: جوانان به عشق امام حسین (ع) در مراسم حضور پیدا کرده و به عشق ایشان از همه ظرفیت ها استفاده می کنند، بنابراین باید عزاداری ها هدفمند باشند. نباید بعد از ماه های محرم و صفر هیات ها و این جمعیت های میلیونی حاضر در صحنه رها شوند و باید همچنان برنامه هایی برای شناخت اهل بیت (ع) داشته باشیم.

حجت‌الاسلام غبیشاوی بیان کرد: باید توجه شود، حرکت امام حسین (ع) حرکت اصلاحی بوده است و اگر این ظرفیت در اختیار کسانی غیر از شیعیان بوده است، بسیار بیشتر از این برای پیشبرد اهداف خود موفق می شدند.

خطیب جمعه آبادان بااشاره به تهدیدهایی که متوجه عاشقان امام حسین (ع) است، گفت: اکنون دشمنان امام حسین (ع) با برنامه کار می کنند تا این حرکت ها را تهی و افکار عمومی را منحرف کنند. 

وی افزود: ماه های محرم و صفر این ظرفیت را دارند تا تمام شبهات را از بین ببرند و همه هجمه های فرهنگی را خنثی کنند که امیدواریم بیشتر از این متوجه این ظرفیت شویم./ اخبار آبادان 

منبع: ایسنا

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: