کد خبر: ٢٧٥٦٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/03-١١:٤٣

12 نفر از برگزیدگان جشنواره قصه گویی خوزستان معرفی شدند.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایرنا ، عباس حسین زاده ، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان امروز (سه شنبه 3 آبان ماه) در این جشنواره در محل نمایشگاه دائمی اهواز گفت: ۱۷۹ اثر در ۲ بخش دیجیتال و صحنه ای به دومین ۲ سالانه جشنواره استانی قصه گویی نهال امید ارسال شد.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر


حسین زاده گفت: از این تعداد ۲۶ اثر به مرحله استانی راه یافت و در نهایت آثار ۱۲ نفر به مرحله منطقه ای ارسال شد.

وی با اشاره به ارزش و جایگاه این اینگونه همایش ها و برنامه های فرهنگی اظهار داشت: پرداختن به بحث قصه گویی در بخش کودک و نوجوان یکی از نیازهای ضروری برای کودکان است که باید بیشتر به آن توجه شود.

حسین زاده اظهار داشت: کتابداران حوزه کتابخانه های عمومی باید خود را تقویت کنند و برنامه های منظمی برای شکوفایی خود داشته باشند ،قصه جایگاه بسیار بالایی در جامعه دارد و قصه ها از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد: کودکانی باید تربیت کنیم که آینده ای روشن داشته باشند و نسلی کتابخوان باشند.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

در ادامه این مراسم داور جشنواره و مدرس فن بیان با بیان اینکه آدم ها قصه ها را زندگی می کنند گفت: هر انسانی لازم نیست هر چیزی را تجریه کند بلکه می تواند با خواندن قصه بسیاری از تجربیات را یاد بگیرد.

احمد ابوقداره با اشاره به اینکه اگر قصه و قصه گو با هم تلفیق نشوند نمی توان قصه را به خوبی ارائه کرد افزود: نحوه ارائه و فن بیان و فراز و فرود و ایجاد حس در مخاطب به مراتب از بازیگری سخت تر است.

در این آیین حورا تیلا، زهرا حیدری، الهام محمدیان، نرگس موسوی، احمد حیدری و نوذر حسینی الوند به عنوان برگزیدگان بخش صحنه ای و معصومه خاکی زاده، خدیجه کلهری، سارا سعیدی زاده، کیمیا انیشمند، پروانه رضایی و سهیلا پدیدار به عنوان برگزیدگان بخش دیجیتال این جشنواره معرفی شدند.

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: