کد خبر: ٢٨٦٥١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/18-١١:٢٣

بهادری‌جهرمی: دولت مشکل خوزستان را مشکل همه کشور می‌داند

 

آبادان نیوز _ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در آیین گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که شامگاه دیروز (دوشنبه 17 بهمن ماه) در مرکز علمی_ فرهنگی امام حسین (ع) اهواز برگزار شد، گفت: دغدغه اصلی دولت، مشکلات خوزستان است چرا که مسأله خوزستان مسأله کل کشور است.

او با بیان اینکه دولت و مردم کشور می‌دانند که اگر امروز امنیت، آبادی و آبادانی وجود دارد از استقامت مردم خوزستان است گفت: نگاه دولت به مسأله و مشکلات خوزستان نگاه محلی نیست و مشکل خوزستان را صرفا مشکل خوزستان نمی‌داند بلکه مشکل کل کشور می‌داند.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه نبود آب در استان خوزستان فقط کشاورزی و امرار معاش مردم این استان را دچار مشکل نمی‌کند خاطرنشان کرد: اگر آب نباشد کشت ایران دچار مشکل می‌شود چرا که اگر گندم استان خوزستان نباشد امنیت غذایی کل کشور دچار مشکل می‌شود.

سخنگوی دولت بیان کرد: مشکل کم آبی خوزستان از طریق تعاملات کشوری و بین المللی با کشورهای ترکیه و عراق و از طریق تعدیل‌های آب داخلی به روش‌های مختلف پیش‌بینی شده و همچنین از طریق ارتفاع بهره‌وری در مصرف آب پیگیری شده است چرا که دغدغه اصلی دولت رفع مشکلات آب استان است و با جدیت و سرعت و قوت این مسیر را پیش می‌برد.

این مقام مسئول با اشاره به افتتاح قسمت اول پروژه آب‌رسانی غدیر خاطرنشان کرد: طرح آب رسانی غدیر در یک سال گذشته بخشی از مشکلات آب استان را حل کرد.

وی متذکر شد: مسأله خشکسالی و بحران آب استان خوزستان در کوتاه مدت رفع نمی‌شود و طبیعتا نیازمند اختصاص زمان‌بندی مناسب‌ هستیم.

جهرمی یادآور شد: برای اولین بار دولت فعلی بود که وزارت نفت را مکلف کرد در ازای فعالیت نفتی که دارد ۵۰۰۰ میلیارد تومان از منابع خود را در اختیار استان خوزستان در قالب مسؤولیت‌های اجتماعی مختلف برای تکمیل طرح‌های راه‌ و شهرسازی عقب مانده همانند مسأله فاضلاب استان و... اختصاص دهد./ اخبار خوزستان

منبع: ایسنا

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: