کد خبر: ٢٠٢٤٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/21-١٢:١٤

مهاجم ایرانی پورتو برای تکرار عنوان آقای گُلی لیگ پرتغال، دو هفته فرصت دارد.

 

به گزارش آبادان خبر، تیم فوتبال پورتو در چارچوب هفته سی‌ودوم لیگ پرتغال به مصاف فارنسه رفت و با نتیجه ۵ بر یک ۲ پیروز شد. در این بازی مهدی طارمی در دقایق ۶ و ۵۹ برای تیمش گلزنی کرد و ۱۵ گله شد. بعد از این دیدار، مهاجم ایرانی پورتو در رده سوم بهترین گلزنان لیگ پرتغال قرار گرفت.

از سوی دیگر طارمی با ۲ پاس گلی که در این مسابقه فراهم کرد بهترین پاسور لیگ پرتغال تا هفته سی و دوم نیز لقب گرفت. مهاجم ملی‌پوش کشورمان اکنون با ۹ پاس گل در صدر این عنوان جای گرفته و اورتون و گریمالدو از بنفیکا با ۸ پاس گل را پشت سر خود می‌بیند.

 

جدول آقای گل‌های پرتغال

در جدول آقای گل‌های لیگ برتر پرتغال، هریس سفروویچ (بنفیکا) و پدرو گونکالوس (اسپورتینگ) با ۱۸ گل در صدر جدول گلزنان قرار دارند. مهدی طارمی (پورتو) با ۱۵ گل و ماریو گونزالز (توندلا) ۱۴ گل، سرخیو اولیویرا (پورتو) ۱۲ گل در رده‌های بعدی قرار دارند. نکته مهم اینکه از میان ۱۵ گل طارمی، ۳ گل مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی به ثبت رسیده است.

فرصت ۲ هفته‌ای طارمی برای معجزه

 

آمار مهدی طارمی
مهاجم ملی‌پوش ایران، در لیگ پرتغال هر ۱۳۹ یک دقیقه یکبار موفق به گلزنی شده است و ۱۳ پاس گل هم به ثبت رسانده است. طارمی در کل رقابت‌های این فصل پورتو (لیگ پرتغال، لیگ قهرمانان، جام حذفی) در ۴۶ مسابقه ۲۲ گل و ۱۶ پاس گل به ثبت رسانده است.

 

۲ هفته فرصت برای معجزه

در حال حاضر پورتو با ۷۴ امتیاز در رده دوم و اسپورتینگ با ۷۹ امتیاز صدرنشین است. تنها دو هفته دیگر سرنوشت قطعی قهرمان و آقای گل مشخص می‌شود. مهاجم ۲۸ ساله پورتو برای آقای گلی دو بازی دیگر فرصت دارد. پورتو در این دو مسابقه باقیمانده به مصاف ریوآوه و بلننسس می‌رود. بازیکن بوشهری پورتو سابقه بازی در ریوآوه را دارد و شناخت مناسبی از این تیم دارد.

 

برنامه بازی‌های باقیمانده پورتو را در زیر می‌خوانید:

ریوآوه - پورتو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت برگزاری ۰۰:۰۰

پورتو – بلنسس چهارنشبه ۲۹ اردیبهشت ساعت برگزاری ۱۹:۳۰

 

سومین آقای گل ایران در اروپا

طارمی فصل گذشته مشترکاً با پیزی و وینیسیوس با ۱۸ گل، آقای گل پرمیرلیگ پرتغال شد. تا بعد از علیرضا جهانبخش و سردار آزمون، سومین بازیکن ایرانی تاریخ باشد که در فوتبال اروپا آقای گل می‌شود.

 

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،ورزشی،فوتبال،طارمی

منبع: میزان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: