کد خبر: ١٩٤٩٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/28-١١:٠٥

رئیس دستگاه قضایی خوزستان گفت: با تلاش شورا‌های حل اختلاف خوزستان طی ۲ سال گذشته ۷۸ نفر از محکومین به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند.

 

به گزارش آبادان خبر، ‌حجت‌الاسلام و‌المسلمین مرادی در نشست صمیمی با بزرگان و سران عشایر استان خوزستان اظهار داشت: عشایر به فرموده امام (ره) ذخایر انقلاب هستند، ذخیره، یعنی سرمایه‌ ای که انقلاب در اختیار دارد، تا در وقت احتیاج آن را خرج کند و باید قدر چنین ذخایر ارزشمندی را بدانیم و در خدمت آن‌ها باشیم.

وی افزود: عشایر در حفظ دستاورد‌های انقلاب پیشرو بوده اند و در مدت زمانی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد همواره هر زمان که لازم بوده در صحنه دفاع از ارزش‌های انقلاب حاضر شده‌اند.

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر اینکه فرهنگ عشایر استان، فرهنگی غنی و اصیل است که همچنان در بین عشایر وجود دارد، بیان داشت: عشایر خوزستان برای حفظ فرهنگ دین و اسلام با تمام هستی خود در وسط میدان عمل هستند که هر یک از عشایر برای این نظام ثروتی ارزشمند می‌باشد و باید فرهنگ غنی و محاسن عشایر خوزستان در جامعه توسعه و گسترش پیدا کند.

‌مرادی  گفت: خاستگاه تاسیس شورای حل اختلاف، خوزستان و برگرفته از محاسن عشایر این استان می‌باشد و این محاسن در حال حاضر تبدیل به یک رکن اصلی قوه قضاییه شده و آن هم شورای حل اختلاف است.

رئیس دادگستری خوزستان از رهایی 78 نفر از محکومین به قصاص طی 2 سال گذشته با همت و تلاش اعضاء شورا‌های حل اختلاف استان خبر داد و بیان داشت: با تلاش و کوشش اعضاء خدوم شورا‌های حل اختلاف خوزستان طی 2 سال گذشته 78 نفر از محکومین به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند که از این مجموع 51 نفر از آنان توسط اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند که جا دارد از زحمات و کوشش تمامی اعضاء شورا‌های حل اختلاف خوزستان در حل و فصل این پرونده‌ها تقدیر و تشکر کرد.

وی استفاده از ظرفیت بالقوه بزرگان و سران عشایر در حفظ آرامش و امنیت استان مؤثر دانست و عنوان کرد: عرف و فرهنگ صحیح موجود بین عشایر خوزستان در امر صلح و سازش، حفظ آرامش و امنیت در استان مؤثر واقع شده به طوریکه با وساطت بزرگان و سران عشایر از وقوع جرائم پیشگیری و تعداد زیادی از پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شده است و باید از ظرفیت بالقوه آنان استفاده شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد: بزرگان و سران عشایر نباید بگذارند فرهنگ غنی عشایر با رسومات اشتباه خدشه دار شود و باید با اینگونه رسومات با فرهنگ سازی صحیح مبارزه کنند تا شاهد پویایی درجامعه و استانمان از نظر فرهنگی و اجتماعی باشیم.

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز،شورای حل اختلاف،دار
منبع:تسنیم
امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: