کد خبر: ١٦٨٩٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/11-١٠:٠٣

متقاضیان دریافت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا فقط تا 11 آذرماه زمان دارند تا برای ثبت‌نام در این طرح، کد ملی سرپرست خانوار را به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

 

به گزارش آبادان نیوز، روز سه شنبه آخرین ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی کرونا است و متقاضیان باید تا پایان امشب کد ملی سرپرست خانوار را از طریق پیامک ارسال کنند.

این پیامک باید از سیم‌کارتی که به نام سرپرست خانوار است ارسال شود.

افراد فاقد درآمد ثابت، تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و دریافت‌کنندگان مرحله اول وام کرونا از جمله واجدان شرایط ریافت این وام هستند.

وزارت کار از روز چهارشنبه این هفته تا روز چهارشنبه آینده 19 آذر ماه اطلاعات دریافتی از متقاضیان را پالایش می‌کند.

همچنین طی روزهای 20 تا 27 آذر ماه، پیامکی را با سر شماره V.REFAH برای مشمولان ارسال می‌کند و واریزی‌ها آغاز می‌شود.

طبق گفته سخنگوی وزارت کار، 11 میلیون سرپرست خانوار شامل 29 میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت کشور شناسایی شده که هر دو بسته حمایتی وام یک میلیون تومانی و یارانه 100 هزار تومانی را دریافت می‌کنند.

اگر چه گفته شده برای یارانه 100 هزار تومانی نیاز به ثبت نام نیست، اما این کمک بلاعوض به خانوارهایی پرداخت می‌شود که متقاضی دریافت وام یک میلیون تومانی نیز باشند.

دولت در این ماه موظف است سه یارانه و یک وام پرداخت کند که اولین آن یارانه معیشتی بنزین است که امشب، دهم آذرماه به حساب سرپرستان خانوار 60 میلیون نفر از جمعیت کشور واریز می‌شود.

منبع:تجارت نیوز

 

نحوه دریافت بسته معیشتی

به گزارش آبادان خبر، وام یک میلیون تومانی و بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به ازای هر یک از اعضای خانواده ۲ طرح جدید حمایتی دولت برای دهک‌های پایین است.

برای دریافت وام یک میلیونی، سرپرستان خانوار تا ۱۱ آذر ماه فرصت دارند کد ملی خود را با سیم کارتی که به نامشان است به ۶۳۶۹ ارسال کنند تا بعد از پالایش اطلاعات از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این وام به حساب مشمولان (افراد بدون درآمد و شغل ثابت هستند) واریز شود.

اما درخصوص بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی که سوالات زیادی از سوی مخاطبان در این باره وجود دارد باید گفت که نیاز به هیچ ثبت نامی ندارد و وزارت رفاه براساس بانک اطلاعاتی که از معیشت تمام خانوار‌های ایرانی در دست دارند مشمولان را شناسایی کرده و این بسته معیشتی را به حساب آن‌ها واریز می‌کنند.

بنابر اطلاعیه وزارت رفاه در مجموع ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر که در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند و شغل و درآمد ثابت ندارند اختصاص می‌یابد که مشمول دریافت وام یک میلیون تومانی و بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی هستند. کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهاد‌های عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه پردازان سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی مشمول این کمک‌ها نیستند.

لازم به ذکر است؛ بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی نیازی به ثبت نام ندارد و تمامی افراد که مشمول هستند توسط وزارت رفاه شناسایی می‌شوند و بنابر اعلام وزارت رفاه، این بسته در نیمه دوم آذر ماه به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

چه کسانی مشمول یارانه 1.5 میلیون تومانی هستند؟

به گزارش آبادان نیوز، در آذرماه قرار است جز یارانه نقدی و یارانه بنزین، یارانه 100 هزار تومانی و وام یک میلیون تومانی کرونا هم به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

این چهار یارانه به کل جمعیت کشور تعلق نمی‌گیرد و هر کدام به تعداد خاصی از افراد تعلق می‌گیرد. اما احتمالا برخی از خانوارها مشمول هر سه یارانه و وام یک میلیون تومانی کرونا می‌شوند. با این حساب یک خانوار چهارنفره ممکن است این ماه بیش از یک میلیون و 500 هزار تومان کمک مالی از دولت دریافت کند.

اولین واریزی آبان ماه مربوط به یارانه بنزین است که قرار است امشب، 10 آذرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

منبع:تجارت نیوز

در کشور ما نیز با همه گیری گسترده کرونا دولت تصمیم گرفت محدودیت‌های تردد و تعطیلی سراسری را از اول آذرماه به مدت دو هفته اجرایی کند. البته در این میان مساعدت‌های مالی برای اقشار آسیب پذیر جامعه در نظر گرفت.

این مساعدت‌ها شامل وام یک ملیون تومانی به صورت قرض الحسنه و با سود چهار درصد و کمک هزینه جبرانی یک صد هزار تومانی به تعداد اعضای خانوار است.

در روزهای اخیر موضوع ارائه تسهیلات یک میلیون تومانی به مشمولان، همچنین پرداخت کمک هزینه ماهیانه یکصد هزار تومان به هر یک از اعضای خانوار تا پایان سال حسابی داغ شده است. اینکه کدام خانوارهای ایرانی مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند، چه اقداماتی برای دریافت تسهیلات باید انجام شود و بسیاری موارد دیگر که در ادامه به آن می‌پردازیم.

چه کسانی مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند؟

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این تسهیلات به خانوارهایی که درآمد ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند، تعلق می‌گیرد که شامل نزدیک به ۲۹.۷ میلیون نفر (۱۱ میلیون خانوار) می‌شود.

براین اساس، افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پردازان سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.
به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کارگرانی که درآمد ثابت ندارند، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و رانندگان تاکسی شامل این طرح هستند.

تسهیلات کرونایی چه زمانی پرداخت می‌شود؟

کمک هزینه یکصد هزار تومانی که به ازای هر یک از اعضای خانوار در نظر گرفته شده به مدت چهار ماه (آذر، دی، بهمن و اسفندماه) پرداخت می‌شود. به گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون پرداخت این حمایت معیشتی از نیمه آذرماه شروع می‌شود.

همچنین طبق اعلام وزارت تعاون، وام یک میلیون تومانی اواخر آذر ماه به حساب سرپرست خانوار مشمول واریز می‌شود.

چه اقداماتی برای ثبت درخواست تسهیلات باید انجام شود؟

براساس این گزارش کمک هزینه بلاعوض یکصد هزار تومانی نیاز به ثبت‌نام از سوی متقاضیان ندارد، وزارت تعاون مشمولان دریافت بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی را شناسایی کرده است. براساس اعلام وزارت تعاون در فروردین‌ماه امسال، به ۲۳ میلیون سرپرست خانوار وام یک میلیونی پرداخت شد که اطلاعات گردآوری شده در آن دوران، ملاک عمل خواهد بود و نیاز نیست، متقاضیان اقدامی انجام دهند.

متقاضیان دریافت مرحله دوم وام یک میلیون تومانی یک هفته (۴ تا ۱۱ آذرماه) فرصت دارند درخواست خود را ثبت کنند. این افراد فقط باید کد ملی خود را از تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.
براساس این گزارش از ۲۰ تا ۲۷ آذرماه به پیامک‌های دریافتی مشمول با سرشماره v.refah پاسخ داده می‌شود.

منبع:ایرنا

جزئیات بیشتر درباره واریزی‌های ماه جاری را در خبر «واریز یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار» بخوانید.

خوزستان,اخبارخوزستان,آبادان نیوز,خبرخوزستان,اخبار خوزستان,آبادان,خبرآبادان,اخبارآبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,منطقه آزاد اروند,آبادان خبر,خبر خوزستان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: