فرماندار ويژه آبادان اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیتها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید 19 را در آبادان تشريح و با توجه به اینکه شهرستان آبادان در وضعیت نارنجی قرار گرفته است، اجراي دستورالعمل محدودیت‌های ستاد مقابله با کرونا را به تمام اعضای شورای اداری ابلاغ و تاكيد كرد.

 

به گزارش آبادان خبر، فرماندار ویژه آبادان گفت: از روز شنبه یکم آذر تا دوهفته حضور کارکنان ادارات به (یک/دوم) ظرفیت در هر نوبت کاری کاهش می یابد. پرسنل عملیاتی شهرداری‌ها، آب، برق، مخابرات، گاز و شرکت‌های صنعتی و کادر درمانی و نظایر آنها نیز در این ابلاغیه تعطیل نخواهند بود. تمام ادارات و سازمان‌ها موظف هستند به بهترین نحو به شهروندان خدمات رسانی کنند. همچنین ادارات های خدمات عمومی و خدمات شهری می توانند در هر نوبت کاری (یک/ سوم) از حضور کارکنان خود را کاهش دهند.

كليه جلسات در آبادان تعطيل و سقف حضور افراد  در جلسات  ضروري اداری حداكثر بیست نفر با فاصله هر صندلي ١/٥ متر می باشد. ماموریتهای غیر ضروری نیز تا اطلاع ثانوی لغو می باشد. حسن اجرای این دستور العمل به عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی می باشد.
طبق این ابلاغیه و به گفته دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی،بانک‌ها می توانند در شهرهای وضعیت نارنجی نیز با حضور (دو/سوم) کارکنان فعالیت داشته باشند.

همچنین با نظر ستاد مقابله با کرونای آبادان در خصوص تعطیلی بازار و اصناف، مطابق با وضعیت شهرهای نارنجی فقط گروهای شغلی 1 و 2 به ترتيب برنامه قبل و رعايت ساعات شروع و پايان با رعايت پروتكلهاي بهداشتي مجوز فعالیت خواهند داشت و گروه‌های شغلی 3 و 4 كلا تعطیل خواهند بود. ساعت کاری پاساژها و مراکز خرید از ساعت 18 لغایت ٢٢ و سایر گروه‌های شغلی 1 و 2، از ساعت 9 صبح لغایت 21 شب می باشد.(لیست گروه‌های شغلی به پیوست خبر می باشد)
در خصوص محدودیت هاي تردد، خروج خودروهای بومی از شهرستان ممنوع است و به محض خروج توسط دوربينها خروج غير قانوني آنها ثبت و جريمه هاي لازم قانوني به عنوان تخلف اعمال خواهد شد و همچنين ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان به همان ترتيب ممنوع می باشد.رانندگان بومی خودروهای غیر بومی نیز فقط در صورت تعهدنامه کتبی ماندگاری در شهر به مدت دو هفته، می توانند به شهر وارد شوند.تردد بین آبادان و خرمشهر ممنوعیت ندارد. همچنین با همکاری فرمانداری خرمشهر محدودیت تردد از اهواز به خرمشهر نیز صورت خواهد گرفت. حسن انجام این دستور العمل به عهده‌ی فرماندهی ناجا می باشد.

گروه های شغلی یک(مجاز) : فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، نانوایی‌ها و تولید فرآورده‌های نانوایی، مراکز بهداشتی درمانی دولتی و خصوصی، داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی ها و سبزی فروشی ها، میادین میوه و تره‌بار، مراکز فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی و مرغ فروشی و ماهی فروشی، جایگاه‌های سوخت، لبنیات فروشی تولید و عرضه فرآورده های لبنی، مرکز تامین آمبولانس های دولتی و خصوصی، گروه رستوران دارها و فست فودها به صورت صرفا بیرون بر، پخش دارو و مواد غذایی، محل نگهداری سالمندان، صنایع و معادن، کشاورزی، شیلات و حمل و نقل بار آنها و خدمات وابسته شامل کلیه واحدهای تولیدی اعم از صنفی و صنعتی، تامین برق، گاز، بخار و تهویه هوا، آبرسانی مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه، مراکز ادارات و مراکز امنیتی، امدادی ضروری و استراتژیک، فروشگاه قطعات یدکی، دستگاههای صوتی و تصویری، لوازم یدکی ماشین آلات کشاورزی، لوازم یدکی و ملزومات ماشین آلات صنعتی بازرگانی، لوازم یدکی تهویه مطبوع، لوازم یدکی موتور پمپ، خرده فروشی لوازم یدکی و اصلی اتومبیل، فروش لوازم یدکی موتورهای محرکه بنزینی و گازوئیلی، فروش لوازم یدکی وسایل نقلیه به صورت عمده، مصالح فروشی، آهن فروشی، جوشکاری، کابینت، تراشکاری، نجاری و فعالیت‌های مشابه، تعمیرات لوازم خانگی، اتومبیل، منازل، موبایل و مشاغل مشابه.

گروه شغلی دو(مجاز) مطابق ساعات اعلام شده قبلي :پاساژها و مراکز خرید، قنادیها، آبمیوه و بستنی فروشی، آرایشگاه های مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت، فرش ماشینی،  اسباب بازی فروشی ها، فروشگاه لوازم خانگی، عکاسی ها و خدمات چاپ،  تزئینات داخلی ساختمان  و خرده فروشی، کالاهای تزئینی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی انواع پوشاک، پارچه‌فروشی، آتلیه و عکاسی، آژانس مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، عمده فروشی و خرده فروشی، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، قنادی و شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی
گروه شغلی سه(غیر مجاز) :دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبانسرا ها و سایر آموزشگاهها، کتابخانه‌ها، مهدهای کودک‌ها، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، مساجد و مصلی ها، مراکز آزمون های حضوری.
گروه شغلی چهار(غیر مجاز) : برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی مذهبی و همایش ها، باشگاه های ورزشی ورزش های پر برخورد، مدارس شبانه روزی،  کافه‌ها، قهوه خانه ها و چای خانه ها، باغ وحش و شهربازی ها، مراکز تفریحی آبی، استخر های سرپوشیده و باشگاه های ورزشی سالنی.

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: