کد خبر: ١٦١٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/28-٠١:٠٢

مصاحبه ای از دبیر کانون جهانگردی آبادان، که باید حتما مطالعه کرد.

 

به گزارش آبادان خبر، سال ۹۶ بود که مصاحبه زیر به نقل از  دبیر کانون جهانگردی آبادان منتشر شد والبته قبلتر نیز شاهد واکنشهای مطبوعاتی دیگری در این خصوص بودیم ولی واقعا از آن زمان تا کنون  شاهد چه تغییراتی بودیم  و آیا آثار تاریخی آبادان  مرمت شده اند ، آیا  خانه بچاری ها مثل خانه شکرچیان آبادان تخریب نشده است آیا  مسولین قدر خانه بچاری ها و امثالهم را دانسته اندواقعا اگر بخواهیم اثار تاریخی ابادان را به کسی معرفی کنیم  بقدر کافی بناهای تاریخی در شهر موجود است فقط یک سوال دیگر،  واقعا اگر الان خانه بچاریها هم مثل خانه شکرچیان تخریب شده و بطور مثال نگارند اطلاعی از آن ندارد  مقصر کسیت؟

وچرا کسی پاسخگو این فجایع فرهنگی نبوده و نیست؟

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: خیلی وقت است که آثار تاریخی آبادان  حال خود رها شده و هیچ اقدامی برای مرمت و بازسازی آن‌ها صورت نمی‌گیرد.
احمد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، با بیان این‎که موزه آبادان موزه به‎روزی نیست و زمان زیادی است آن‎گونه که باید و شاید آثار خوبی در این موزه قرار نمی‌گیرد افزود: روی مکان‌های تاریخی آبادان مانند خانه بچاری‌ها و مدرسه مهرگان هیچ‌‎گونه مرمتی طی سال‎های اخیر صورت نگرفته و در مجموع در زمینه گردشگری و میراث فعالیت چندانی را در آبادان شاهد نیستیم. 
وی بیان کرد: خانه بچاری‌ها به وضعی دچار شده که هر لحظه ممکن است فرو بریزد؛ از کل فضاهای تاریخی موجود در آبادان فقط مسجد رنگونی‌ها قابل دیدن است که در حال حاضر بسته است و قابل بازدید نیست.
دبیر کانون جهانگردی آبادان عنوان کرد: آثار تاریخی ما مدت‎ها است که به حال خود رها شده‎اند و هیچ اقدامی برای مرمت و بازسازی آن‎ها صوت نمی‌گیرد که این موضوع برای شهری مانند آبادان که یکی از شهرهای توریستی استان خوزستان محسوب می‎شود، وضع خوبی نیست. 
او با اشاره به این‎که در آبادان گردشگر خارجی، گردشگر ایرانی و گردشگر درون‌استانی وجود دارد گفت: گردشگرهای درون‌استانی آخر هفته‌ها در آبادان حضور دارند و این درحالی است که ما با کمبود فضای گردشگری مواجه هستیم؛ از طرفی نیز در آبادان به شدت نیاز به فضای انسان‌ساز داریم. 
وی درباره فضای انسان‌ساز توضیح داد: فضای انسان‌ساز در واقع به این معنا است که مجموعه تفریحی ایجاد کنیم تا گردشگری که به شهر می‎آید بتواند از آن استفاده کند؛ به عنوان مثال در کیش و قشم فضای انسان‌ساز خوبی طراحی شده است ولی در آبادان و خرمشهر که منطقه آزاد تجاری محسوب می‎شوند، چنین امکاناتی نداریم.
امیری افزود: اگر آبادان و خرمشهر را که جزو مناطق آزاد کشور هستند بخواهیم با دیگر مناطق آزاد کشور مقایسه کنیم، به این نکته پی خواهیم برد که میان فضای گردشگری و فضای انسان‌ساز آبادان و خرمشهر و سایر مناطق آزاد کشور تفاوت‌های زیادی وجود دارد که هر چه سریع‌تر باید این موضوع اصلاح شود چراکه گردشگری سهم بسیار زیادی در زمینه اشتغال دارد.
دبیر کانون جهانگردی آبادان ادامه داد: در زمینه میراث نیز آثار فرهنگی ما مرمت نشده‎اند و قابل بازدید برای عموم نیستند. رودخانه اروند هم که یکی از فضاهای طبیعی محسوب می‎شود فقط حدود 100 متر یا 200 متر آن سامان‌دهی شده که این مقدار به دلیل وجود نیازها محسوس نیست و فقط تا حد اسکله‌ها است. 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبر  اروند،احمد امیری،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر،خبراروند   

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: