کد خبر: ٢١٠٦٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/27-١١:٢١

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - تیم ملی فوتبال بالاخره به نگرانی‌های دوساله پایان داد و هواداران تیم ملی نفس راحتی کشیدند.

اگر به عقب نگاه کنیم متوجه می‌شویم که تیم ملی فوتبال ما به دلیل مدیریت غلط و بدون هدف در فدراسیون فوتبال وقت، پروسه معکوسی را طی کرده است. یعنی به جای اینکه از مربیان کوچک به مربیان بزرگ دنیا برسد، از مربیان بزرگ به مربیان کوچک رسید و مشخص شد نام و اعتبار اگر در کنار عرق و تعصب نباشد به هیچ دردی نمی‌خورد.

بعد از رفتن کی روش بدون در نظر گرفتن شرایط آن زمان صحبت از استخدام مربیان بزرگی مانند زیدان و مورینیو شد که در همان زمان بیشتر به طنز شبیه بود تا واقعیت.

ولی در نهایت با ویلموتس توافق صورت گرفت. توافق مشکوکی که هنوز هم مشکلات و طبعات ناشی از آن گریبان فوتبال ما را رها نکرده است.

حضور ویلموتس در فوتبال ما هم از لحاظ ورزشی به سبب از دست دادن امتیازهای حساس در مسابقات مقدماتی جام جهانی آسیب زد و هم از نظر مالی به سبب قرارداد نجومی‌اش.

در اوج نا امیدی و در شرایطی که مربیان نامدار خارجی و حتی داخلی مسئولیت تیم ملی را قبول نمی‌کردند، دراگان اسکوچیچ بدون هیچ پیش شرط و صحبت مالی و صرفاً برای کسب اعتبار ریسک کرد و شد سرمربی تیم ملی و موفق شد تیم ملی را از بحران مسابقات مقدماتی جام جهانی خارج کند.

یکی از اقدامات درست قبل از اعزام تیم ملی به بحرین، اضافه شدن کریم باقری به کادر فنی تیم ملی بود. مربی با اخلاقی که در کنار وحید هاشمیان توانست اثر مطلوب روی فضای درونی تیم ملی بگذارد تا بازیکنان و کادر فنی بتوانند بدون حاشیه و با آرامش روی بازی‌های حساس تمرکز کنند.

از تلاش و همت بازیکنان تیم ملی نیز نباید غافل بود. بازیکنانی مانند طارمی و سردار آزمون که در حال پیشرفت در بالاترین سطح فوتبال دنیا هستند و به قیمت‌های چند میلیون دلاری در بازار نقل و انتقالات فوتبال دنیا رسیده‌اند، بدون ترس از مصدومیت و خارج شدن از مسیر پیشرفت در باشگاه‌های اروپایی، با تمام وجود در خدمت تیم ملی برای افتخار آفرینی و خوشحال کردن مردم بودند.

در این مدت دعای مردم هم پشتوانه معنوی تیم ملی بود و موجب دلگرمی بازیکنان شد. پاهایی که دویدند و قلب‌هایی که تپیدند توانستند تیم ملی را از این پیچ خطرناک عبور دهند.

امیدواریم کادر جدید مدیریتی فدراسیون فوتبال از این شرایط تجربه کافی کسب کرده و فوتبال ما دیگر شاهد چنین روزهای تلخی نباشد. هرچند شیرینی پیروزی بر تیم ملی فوتبال با عراق همه تلخی‌ها را شست و برد.

 

تیم ملی فوتبال،فدراسیون فوتبال،تیم عراق،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:اطلاعات

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: