کد خبر: ١٦٦٣٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/08/24-١٣:١٩

آبادان خبر

فعلاً سیر نخرید!

به قلم وحید حاج سعیدی

 

آبادان خبر _ اینکه مسئولان مملکت افزایش قیمت کالا ها را به دم نرخ ارز گره می زنند، چیز غریبی نیست و اینکه با کاهش قیمت ارز باز هم قیمت کالا ها بالا می روند هم چیز عجیبی نیست و ما به دیدن این پدیده های نادره اقتصادی در مملکت عادت داریم! فقط ما ماندیم نباتات و جمادات چگونه از این افزایش قیمت ارز آگاه می شوند که قیمت شان هوایی می شود؟! شاهد مثال میوه پر خاصیت سیر که کم مانده قیمت آن صبح به صبح به صورت رسمی روی بیلبورد میوه فروشی ها به معرض نمایش در بیاید. یا اخبار اعلام کند هر اونس سیر «تیمورلو» امروز در بازار های رسمی به مبلغ 12000 ریال معامله شد و سیر «تویسرکان» با 2000 ریال افزایش به مبلغ 13500 ریال در بازار های غیر رسمی به فروش رفت!

آقا درست است سیر آنتی اکسیدان قوی است، روی سنگ‌های اهرام مصر در خصوص خواص سیر مطالبی نوشته شده و هر روز صبح به کارگرانی که در بنای هرم کار می‌کردند یک پر سیر می‌خوراندند تا آن‌ها در مقابل بیماری مصون مانده و به آن‌ها برای ساختن چنین بنای عظیم و بلندی، دل و جرأت بخشد یا اینکه پهلوانان یونانی پیش از مسابقات المپیک با یک دوره طولانی مصرف سیر، حسابی دوپینگ گیاهی می کردند و قس علی هذا ... ولی خدا وکیلی اینها دلیل نمی شود سیر به کیلویی 35 هزار تومان برسد!

مگر اینکه باور داشته باشیم هوش مصنوعی ابداع شده و قیمت ارز همچنان که روی محصولات مصنوعی اثر مستقیم دارد، روی محصولات طبیعی هم اثر وضعی دارد!

البته جای هیچ نگرانی نیست و مسئولان طبق معمول همانگونه در مورد مسکن، خودرو، لوازم خانگی، موبایل و ... معتقدند قیمت ها حبابی هستند و برای خرید دست نگه دارید، احتمالاً رویکردشان در مورد گوشت، روغن، گوجه، سیر و سایر خوراکی ها همین توصیه به نخریدن است! وقتی هم خوراکی خریداری نشود دیگر نیازی به مواد شوینده برای شستن ظرف و ظروف نیست و صابون و مایع دستشویی هم طبیعتاً از سبد خانوار حذف می شوند! کرونا هم که دور همی ها را پوچ کرده و نیاز به پوشاک به حداقل می رسد! زحمت تعمیم این رویکرد سوفسطایی در مورد سایر امورات هم با خودتان!

البته شاید در پایان برای شما سوال پیش بیاید وقتی ملت خانه و خودرو و لوازم خانگی نخرند؛ به جای غذا خوردن و سوخت ساز داخلی، فتوسنتز کنند، گلاب به رویتان بیرون روی را به حداقل برسانند، با برگ درخت ستر عورت کنند، پیاده این طرف و آن طرف گز کنند و ... با پولی که پس انداز می شود، چه کنند؟! قطع به یقین جواب منطقی بورس است و در این شرایط بهترین و امن ترین جا برای سرمایه گذاری است! به شرطی دوستان اینکه نگاه دراز مدت به بورس داشته باشند و از چراغ قرمز تالار شیشه ای هراس نداشته باشند!

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: