کد خبر: ١٦١٩٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/28-١٢:٤٠

آبادان خبر

واژه جاودانه است

واژه حالت خلاقه خود را در تمام اعصار ادبی حفظ کرده است.

 

آبادان خبر _ واژه آتشی است از بارگاه خدایان نخستین یعنی همان انسان های ابتدایی ربوده شده و به انسان امروز سپرده شده است.

 

واژه کلید کشف تاریکی هاست. الفبای رمز تمام معماهاست.واژه بزرگترین کشف انسان برروی زمین است. و شاید اکتشافی است که تا انسان هست ، جادوانه پاک است و تازه.

واژه هرگز کهنه نمی شود.چون انسان هرگز کهنه نمی شود .هر قدر سن بشر برروی زمین بیشتر می شود همانقدر او جوانتر می گردد .واژه نیز تمام ویژگی های انسان را دارد و مثل او همیشه بسوی شباب و بزرگی می گراید.

اگر عده ای از شاعران ناآگاه و نقادان نادان،در این لحظه از تاریخ، آن را  به ناپاکی کشانده اند ، هیچ باکی نیست.زبان درختی است که همیشه خود را از برگهای زرد می پیراید و تنها برگ های سبز و شاداب را نگاه می دارد. اینگونه شاعران و نقادان زمانی مثل برگهای زرد با خاک یکسان خواهند شد و فقط برگهای سبز و جاودان و راستین خواهند ماند .

این امید نیست بلکه واقعیتی است که دهها تذکره و دیوان شعر پشتوانه آن است و اینک با چشم غیرمسلح نیز می توان آنرا دید.

واژه همیشه هست و همیشه پاک است و زیبا :

                           فرخنده باد طلعت خوبت که در ازل

                              ببریده اند بر قد سروت قبای ناز

در «انجیل یوحنا»می خوانیم:«در آغاز کلمه کلمه بود و کلمه نزد خدا بود و کلمه خدا بود.»اهمیت کلمه در تمام ادوار به حدی بوده است که با خدا مترادف گشته و عظمت تخیلی او را تجسمی شاعرانه بخشیده است.

 

در اینجا وسیله هدف شده و هدف آنچنان در وسیله مستحیل گشته که نام ، شکل و روح او را به خود گرفته است.در واقع در مخلوق وجود خالق و در هدف، وجود وسیله چنان مستحیل می شود که فاصله ها همه به نیستی می گرایند. 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: