کد خبر: ١٦٠٣٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/20-١١:٤٧

آبادان خبر

شاعر کیست؟

شاعر کسی است که با رسوخ دادن شعور معنوی خود در اشیاء دست به کشف خود در محیط زیست میزند.

 

آبادان خبر _ در اینجا برهنگی یکپارچه ء روح در جریان ماده بچشم میخورد و جهانیان ماده در آئینه روح بشر انعکاس می یابد.

اشیاء روحی مشابه روح آدمی پیدا می کنند و در نتیجه چون او زبان باز می کنند و صاحب اندیشه و احساس می شوند و این اندیشه و احساس را در قالب واژه هایی که از میان تمام موجودات در انحصار مطلق انسان بویژه شاعر است میریزند.

شاعر بوسیله قدرت تخیل و تصور خود و با اشتیاق و انگیزه ای درونی برای کشف و جست و جو ، ناگهان میبیند که اشیاء به شکل او درآمده اند.

شاعر خود را در وجود اشیاء و اشیاء را در وجود خود میبیند و روابط خود را بوسیله کلمات توجیه می کند.

در دوران کودکی بشر در زمانی که هنوز عقل و منطق و بینش علمی، سیطره خشک خود را بر انسان حاکم نکرده بود جویباران را زبانی بود مثل زبان خود انسان؛و حیوانها ، اندیشه ها و خیالاتی چون خود انسان داشتند.طبیعت همیشه با او در تماس بود .انسان برهنه بر روی زمین برهنه زندگی میکرد و ضربان قلب خود را أر آواز پرندگان می یافت و اگر از زبان ((سن ژون پرس)) در ((آناباز)) بشنویم که می گوید:

((خورشید را نامی نیست اما قدرتش در میان ماست)) ، برای انسان اولیه هنوز بی نام بودند ولی قدرت آنها از هر لحاظ محسوس بود.

مغز انسان کودک ، مثل مغز کودک انسان ، پر از سایه های وهم انگیز ، زیبا و زشت ، جبار و عادل و پاک و ناپاک بود.

انسان اولیه بی آنکه خود بفهمد پایه تمام هنرها را می گذاشت.سنگ بنای مذاهب را هم در روح خود و هم در معابد خشن و سنگی می نهاد و بالاتر از همه انسان اولیه نخستین شاعر جهان نیز بود و می فهمید اگر قدرتی در میان است باید نام صاحب آن را کشف کند و قدرت و تاثیر و نیروی یک شیء دریچه ای برای نامیدن آن شی ء بوود و بهمین ترتیب خورشید صاحب نام شد و سایر اشیاء نامهای ویژه خود را پیدا کردند.

انسان اولیه بی آنکه به فرهنگ لغات و دستور زبان نیازی داشته باشد نام اشیاء را از طریق شدت و تاثیر آنها از خو اشیا استخراج کرد .

استخراج نام اشیاء در واقع تحت تاثیر موجودیت و حالات وجودی آن اشیاء قرار گرفتن است، در واقع به اشیا روحی مثل روح صدا ، روح نور،روح حرکت،روح بیان و روح نگاه نسبت دادن است و بالاخره مطابقت دادن کیفیات وجودی اشیاء با کیفیات حیات آدمی است.

شاعر،اشیا،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: