کد خبر: ١٥٤٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/25-٢١:٤٧

گلیم بخت کسی را که بافتند سیاه. . . به پودر چهار آنزیم هم نتوان کرد سفید!

 

وحید حاج سعیدی

آبادان خبر: شنیده اید که می گویند «گلیم بخت کسی را که بافتند سیاه . . . به پودر چهار آنزیم هم نتوان کرد سفید!» این حکایت برخی از هموطنان ما است که به همواره دنبال سیاه نمایی هستند و دائم به نیمه خالی آفتابه نگاه می کنند! الان هم گیر داده اند مبارزه با فساد امکان ندارد و دانه درشت ها در امان هستند. انگار فریدون برادر من در شاهنامه است که فردوسی هم گفت « فریدون ز بالا فرود آورید» و الان این بابا را زندانی کرده اند ! با این حال ما به نظر همه احترام می گذاریم و سعی می کنیم با ارائه پیشنهادات سوفسطایی و فلک فرسا نظر طرفداران رنگ بندی به ویژه رنگ سیاه را هم جلب کنیم. حقیقت امر چند روز قبل خبری در یکی از نشریات توجه ما را به خود جلب کرد  که می تواند منشاء خیرات و مبرات فراوانی باشد. اما اصل خبر ...

محققان دانشگاه ساوت وسترن تگزاس  خاطراتی را در مغز فنچ های گورخری ایمپلنت کرده اند و به آنها یاد دادند آوازی را بخوانند که هرگز نشنیده اند.  فنچ های نر برای جوجه های خود آواز می خوانند و آنها به تدریج از پدر خود تقلید می کنند. با گذر زمان فنچ ها در آواز خواندن استاد می شوند و این ویژگی را به فرزندان خود منتقل میکنند در تحقیق جدید پژوهشگران به طور مستقیم این فرایند را در مغز فنچ های کوچک دستکاری کردند تا بخشهایی از آواز را بدون هیچ گونه آموزشی از والدین به آنها بیاموزند. محققان از یک شیوه خاص کد مورس استفاده کردند تا به فنچ ها بیاموزند هر سیلاب آواز چقدر طول می کشد.  پرندگان به تدریج  بدون نیاز به پدر خود آموختند آواز مذکور را بخوانند.البته این آواز از آنچه که پرنده از والدین خود می آموزد ساده تر است. 

ملاحظه فرمودید .... یعنی اگر چند روز دیگر یک گنجشک از روی سرتان رد شد و قار قار کرد یا گربه خانگی تان را در حال سوت بلبلی زدن دیدید تعجب نکنید، احتمالاً دانشمندان مغز آنها را دستکاری کرده اند یا با دیدن افزایش قیمت لحظه ای دلار و سکه و خودرو سایر اجناس مخ شان سوت کشیده است! ( مردم یادتان هست؟!)

با این وجود به منظور استفاده بهینه از تحقیقات علمی دانشمندان به شیوه مالوف و رسم معهود چند راهکار روی همین پلت فرم در خصوص مسائل اقتصادی ارائه می شود علی برکت الله:

الف) تغییر ذائقه اختلاس گران: با عنایت به حجم بالای اختلاس در سال های اخیر پیشنهاد می شود با کمی تغییر در ساختار الگوریتم مغز مفسدان اقتصادی و اختلاس گران، اشتهای اختلاسی آنان را پائین بیاوریم تا مثلاً به جای 3000 میلیارد 300 یا حتی 30 میلیارد اختلاس کنند. طرف می خواهد سر قله یک ویلا بسازد دو طرف جاده را هم قواره بندی می کند و اراضی ملی را به خلق الله قالب می کند. با این شیوه کاهش اشتها ممکن است یک طرف جاده را قواره بندی کرده و به فروش برساند. البته استفاده از زور و در برخی مواقع تجارب عزیزان شرخر هم در کاهش این رویکرد بی تاثیر نیست. به قول شاعر: چون سر و کار تو با مخلس فتاد . . . هم زبان شرخری باید گشاد!

 

ب) مبانی حقوق و دستمزد: در سال های اخیر قیمت کالاها و خدمات چندین برابر شده ولی افزایش حقوق همان ده پانزده درصد خودمان است. پیشنهاد می شود مختصر شوک الکتریکی هم به اعضای کمیته مزد و دستمزد وارد کنیم شاید این عزیزان هم از میزان خط فقر واقعی و ضرورت تعیین حقوق بر اساس تورم متناسب با جیب مردم آگاهی پیدا کنند و هنگام تصویب حقوق واقعیت ها را هم در نظر بگیرند. در جریان هستید که شصت هفتاد درصد مردم زیر خط فقر به خوبی و خوشی در حال زندگی هستند!

ت) فراموشی قیمت ها: اگر هیچ کدام از این راهکار ها به مذاق مسئولین خوش نیامد دستکم دانشمندان سعی کنند از ما بهترون را فراموش کنند و با سقف شکافتن فلک طرحی نو برای ما معمولی ها در اندازند تا ما قیمت های قبلی خودرو و بنزین و سایر اقلام را فراموش کنیم و بتوانیم با قیمت های جدید راحت تر کنار بیائیم!

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: