کد خبر: ١٩١٢٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/16-٠٠:٢٣

مدیر یک پروژه تولید واکسن ایرانی کرونا گفت: این واکسن شبیه به واکسن «آسترانزکا» بوده و احتمال می‌رود خردادماه کارآزمایی حیوانی آن به پایان برسد.

 

به گزارش آبادان خبر، دکتر کیهان آزادمنش، مدیر گروه ویروس‌شناسی انستیتو پاستور و مدیر یک شرکت دانش بنیان که در زمینه تولید واکسن کرونا زیر نظر معاونت علمی فعالیت می‌کند در خصوص آخرین وضعیت این واکسن که به صورت مشترک در دو شرکت دانش بنیان مورد پیگیری قرار می‌گیرد، گفت: پروژه تولید واکسن مبتنی بر ادنو ویروس ناقل ویروسی غیر تکثیر شونده با حمایت معاونت علمی را از ابتدای اوایل سال گذشته و شروع اپیدمی کرونا آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارآزمایی حیوانی این پروژه در حال انجام است، گفت: طی آزمایشاتی که روی موش داشتیم به این نتیجه رسیدیم که این ادنوویروس پاسخ ایمنی بسیار قوی‌ای در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه پیش از ورود به مرحله تست روی میمون باید به تولید نیمه صنعتی واکسن برسیم، گفت: بنا داریم فاز آخر کارآزمایی بالینی که روی میمون انجام می‌شود را تا خرداد ماه به انجام برسانیم.

آزادمنش خاطر نشان کرد: در خردادماه بعد از اتمام کارآزمایی حیوانی درخواست اخذ مجوز را خواهیم داشت تا تست انسانی را آغاز کنیم.

به گفته وی، روش ساخت این واکسن همانند واکسن‌های آسترازنکا، جانسون و جانسون و اسپوتنیک است که امیدواریم به نتیجه برسد.

 

واکسن کرونا،واکسن آسترازنکا،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:مهر

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: