کد خبر: ١٨٤٩٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/16-١٠:٠١

ورزش یکی از سیل‌های مهمی بود که تیرهای کروناویروس بر آن نشست و آن را با چالش‌های جدی مواجه کرد و یکی از رشته هایی که شاید بیشتر آسیب دید، بدنسازی و پرورش اندام بود.

 

به گزارش آبادان خبر، باشگاه های این رشته با ریزش شدید ورزشکاران مواجه شدند و ضربه زیادی به لحاظ مالی متحمل شدند. چندماهی است که باشگاه ها بازگشایی شده اند، اما هنوز مثل سابق رونق نگرفته اند و از طرفی با توجه به اینکه تمام مسابقات و تورنمنت ها لغو شد، همه ورزشکاران از لحاظ آمادگی جسمانی هم با افت مواجه شدند. 

محمدعلی فرهنگ مهر به عنوان رئیس اداره ورزش و جوانان شهر شیراز، چندی پیش برای جبران بخشی از آسیب های اقتصادی ناشی از کرونا به باشگاه های ورزشی، اعلام کرد که مجوز افزایش 30 درصدی شهریه به باشگاه ها داده شده، اما همین افزایش هم نمی تواند جبران کننده حتی نیمی از مشکلات آنها باشد.

فرهنگ مهر که همزمان با مسئولیت دولتی، رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام فارس هم هست، درباره وضعیت این رشته ورزشی گفت: همانطور که می دانید، کرونا کل ورزش و رشته های ورزشی را تحت تاثیر خود قرار داد. در این میان، رشته بدنسازی و پرورش اندام آسیب بیشتری هم دید. چون خاستگاه و زادگاه این رشته از باشگاه های بخش خصوصی بوده است.

فرهنگ مهر با بیان این که متاسفانه پس از شیوع کرونا، ما با یک توقف طولانی مدت در کار باشگاه ها مواجه شدیم، اظهار داشت: این باشگاه ها چندین ماه تعطیل بوده و آسیب زیادی را متحمل شده اند، اما با تدبیر بزرگان و اندیشمندان کشور، درجه بندی باشگاه های ورزشی در زمینه کرونا، از چهار به دو تغییر کرد و این امر موجب شد تا باشگاه های بدنسازی علی رغم همه مشکلات، بتوانند با درصدی از ظرفیت خودشان، فعالیت را از سر بگیرند.

وی افزود : طی یک سال گذشته که کرونا بر فضای کشور و جامعه ورزش حاکم شد، با وجود تمام آسیب های جبران ناپذیری که داشت، فرصتی برای برنامه ریزی و تدوین برنامه های راهبردی هیئت برای سال آینده ایجاد کرد. ما با امید به ریشه کن شدن کرونا در سال آینده، برنامه های بسیار جامع و کاملی را در ابعاد مختلف در نظر داریم و پیش بینی کرده ایم. چه در بُعد قهرمانی و چه در زمینه استعدادیابی، می خواهیم زمینه را برای رشد هر چه بیشتر و تکامل این رشته ورزشی در استان فارس فراهم کنیم.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان فارس خاطرنشان کرد: ما قصد داریم تیم هایی را روانه مسابقات لیگ کنیم. با توجه به تدابیر و تفکرات خوب آقای دکتر نصیرزاده ریاست فدراسیون که فردی جوان، خلاق و با دانش هستند، ما در آینده از استان فارس چند تیم لیگی در رشته های مختلف و در رقابت های کشوری خواهیم داشت.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:ایسنا

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: