کد خبر: ١٧٦٣١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/11/05-١١:٣٨

نمکی گفت: آن کشور‌هایی که نشسته بودند تا گرفتاری ما را در کرونا ببینند امروز خودشان گرفتار شده و می بینند که ایران در اوج تحریم نیز مقاومت کرد.

 

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان بازدید از پلیس راهور ناجا، اظهار کرد:هم اکنون که با شما صحبت می‌کنم مرزبانانی در شمال غرب کشور و جنوب شرق کشور در سخت‌ترین شرایط ممکن در حال خدمت هستند و مایه دلگرمی مردم کشور هستند. از همه زیباتر پلیس راهور در جاده‌های پرپیچ و خم این کشور در عرصه حضور دارند و در تمامی شرایط سخت اولین نیرویی هستند که حضور به هم می‌رسانند.
وی افزود: ما مدیون این عزیزان بزرگوار هستیم و سپاسگذار آن‌ها هستیم. پلیس در صحبت‌های مقام معظم رهبری آمده است که باید یک پلیس متفاوت باشد و در کنار مردم باشد. این نیروی مردمی از سحرگاه ۱۳ فروردین در خیابان‌ها بود و همراه کادر درمان و مایه افتخار بود و به ما آرامش می‌داد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: حتی اگر شهید آوینی‌ها نباشند تا این رشادت‌ها را ثبت کنند، اما مردم فراموش نخواهند کرد. شاید هر ۱۵۰ سال یک بار جهان گرفتار چنین سختی شود، اما در همین سختی‌ها نیز نشان داده ایم که می‌توانیم به خوبی عمل کنیم و این با کمک مردم صورت گرفته است. همین مردم بودند که اجازه ندادند یک میلی متر از خاکشان در دفاع مقدس از دست برود. آن کشور‌هایی که نشسته بودند تا گرفتاری ما را در کرونا مسخره کنند اما امروز خودشان گرفتار شده اند و مشاهده کردند که ایران در اوج تحریم نیز توانسته است به خوبی مقاومت کند.

وی بیان کرد: ما از مرگ هیچکس در هیچ نقطه جهان خوشحال نمی‌شویم و متاسف هستیم و غصه می‌خوریم که امروز مردم در آمریکا و بریتانیا جان خود را از دست می‌دهند هرچند که سردمداران آن‌ها برای مرگ مردم ما گام برمی دارند. بریتانیا در روزی که مرگ ۱۸۰۰ نفری را تجربه کرد، ما فقط ۷۰ جان باخته در آن روز داشتیم که این آمار نیز برای ما زیاد است و باید صفر شود.

به گزارش آبادان خبر، نمکی گفت:این موفقیت‌ها را مدیون رهنمود‌های رهبری هستیم. هیچ رهبری در جهان به اندازه رهبر کشورمان مراعات نکرده است و مشاهده کردیم چگونه به تنهایی به عزاداری می‌پرداختند. تصویر این عزاداری به آن علت منتشر شد که اسلوب عزاداری را به داخل کشور نشان دهند و به خارج از کشور نیز نشان دهند که تشیع ما بر پایه خرد و عقل است.

وزیر بهداشت ادامه داد: مردم بزرگ‌ترین یار ما بودند. کسبه ضرر کردند، اما مغازه باز نکردند و فقط درصد کمی ما را به دردسر انداختند. نیروی انتظامی در این عرصه با قدرت در کنار ما بودند. مردم دو دسته بودند. برخی به شدت وحشت داشتند و برخی نیز بی تفاوت به سمت شیوع آن حرکت می‌کردند. ما مظلوم‌ترین کشور در جهان در مقابله با کرونا بودیم.

حافظان امنیت  و سلامت در کنار هم هستند
وی تصریح کرد: تصاویری از سایر کشور‌ها گرفته و به اسم بحران در ایران نمایش می‌دادند که به خوبی پلیس در این عرصه عمل کرد. بهداشت روان جامعه در این عرصه بسیار مهم بود و راهور در این عرصه نقش زیادی داشت، زیرا هم باید مانع سفر‌ها می‌شد و هم باید مردم را قانع می‌کرد و به خوبی با آن‌ها برخورد می‌کرد.

وی افزود: ویروس کرونا به شدت پیچیده است. ما نگران موج سفرهای آینده هستیم. اگر رعایت نشود پیک چهارم بسیار سخت تر خواهد بود. انگلیس دروغ می گفت که فقط ۷۰ درصد ویروس جهش یافته قدرت شیوع بیشتری دارد. در صورتی که کشتار آن بیشتر خواهد بود و تازه دو شب پیش این را اعلام کردند. ویروس نه پاسپورت می خواهد و نه ویزا و به راحتی قابل چرخش است.

وی گفت: ما به اندازه چندین کشور اروپایی پهنه و تنوع نژادی داریم. آن چه که ما را می تواند گرفتار طوفان کند چرخش ویروس در کشور است. ما نگران این چرخش هستیم و سخت گیری های بیشتری برای منع سفر در دستور کار قرار می گیرد. ما مجبوریم سخت گیری کنیم. ما نمی توانیم سلامت مردم را با چیزی دیگر عوض کنیم.

نمکی بیان کرد: امروز آبروی نظام و کشور در گرو کنترل کرونا است و هرکسی به فکر کشور و نظام است باید با هرکسی که قانون را رعایت نمی کند برخورد کرد تا دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند. برای رسیدن آمار جان باختگان ما به عدد ۵۰۰ چه اخباری که منتشر کردند و چه میزگردهایی که برگزار کردند اما امروز همان کشورها هیچ چیز از کشته های ۲۰۰۰ تایی خود نمی گویند.
در حال تکمیل..

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: