کد خبر: ١٩٩٦٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/13-١١:٠٠

استاندار خوزستان گفت: تامین مرغ از سایر استان‌های کشور را عامل ایجاد تعادل در عرضه و توزیع و رفع نوسان قیمت این محصول عنوان کرد.

 

به گزارش آبادان خبر، قاسم سلیمانی دشتکی درخصوص تولید، کشتار و توزیع مرغ در بازار استان گفت: در زمینه تامین مرغ کشتار روز و عرضه به بازار طی هفته‌های اخیر شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم، مرغ‌ها راهی بازار خوزستان می‌شوندبطوریکه کمبود این محصول در بازار و نوسان قیمت‌ها محسوس بود.

وی با اشاره به تامین مرغ مورد نیاز مردم از ۲ منبع مختلف اشاره کرد و افزود: از حدود ۷۰۰ تن مرغ منجمد دریافتی، ۵۰۰ تن به بازار عرضه شد و ۲۰۰ تن دیگر آن طی روز‌های آینده وارد بازار خواهد شد، ضمن اینکه از ذخیره استراتژیک این محصول استفاده کرده و آن‌ها را وارد بازار کردیم.

سلیمانی دشتکی بیان داشت: همچنین مقرر شد یک هزار تن مرغ وارداتی به خوزستان تعلق گیرد، ضمن اینکه وزارت جهاد کشاورزی از سایر استان‌ها خواسته که مازاد تولید و مصرف مرغ را از کشتارگاه‌ها برای استان ارسال کنند و همین امر سبب شد تا آرامش نسبی در بازار مرغ ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: قیمت مرغ همچنان بالاست

استاندار خوزستان اظهار کرد: امیدواریم با افزایش توزیع مرغ با قیمت مصوب آرامش به بازار بازگردد و شهروندان مشکلی در زمینه تامین این محصول پرمصرف و پرطرفدار نداشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان درخصوص سایر کالا‌های پرمصرف و استراتژیک شامل؛ روغن، برنج و شکر گفت: براساس اعلام از دستگاه‌های زیربط، ذخیره سازی آن‌ها مطلوب است، بطوریکه کارخانه‌های تولیدی در سطح استان نیاز کل کشور را تامین می‌کنند و همکاری بسیاری خوبی در این زمینه در حال انجام است.

سلیمانی دشتکی بر رفع وجود مشکلات احتمالی در مرحله تولید و توزیع تاکید کرد و ادامه داد: این محصولات به وفور در بازار وجود دارند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: