کد خبر: ١٩٨١٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/08-١٣:٢٩

رئیس کمیسیون «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست» در مجلس گفت: تولیدکنندگان بنگاه خیریه نیستند لذا وقتی برای تولیدات یک کشاورز و یا یک مرغ دار قیمت غیر واقعی تعیین کنیم این امر باعث می‌شود که تولید کننده دست از تولید بکشد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ سید «جواد ساداتی‌نژاد» با اشاره به اشکالات قیمت‌گذاری دستوری محصولات کشاورزی گفت: یکی از موانع اصلی در عدم جهش تولید داخل قیمت‌گذاری دستوری است.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان بنگاه خیریه نیست لذا وقتی برای تولیدات یک کشاورز و یا یک مرغ دار قیمت غیر واقعی تعیین کنیم این امر باعث می‌شود که تولید کننده دست از تولید بکشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مبحث قیمت‌گذاری دستوری موضوع مهمی است و باید به آن پرداخته شود و اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که دولت باید از بازار خارج شود لذا اگر از بخش خصوصی به درستی حمایت و تضامین لازم را برای این بخش در نظر بگیریم قطعاً این بخش می‌تواند بازار را تنظیم کند.

وی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند به بازار کمک کند، بیان داشت: به عنوان مثال ما مسئله قیمت‌گذاری دستوری در موضوع مرغ را مشاهده کردیم که به چه میزان مخرب بود بنابراین نیاز است در این زمینه تجدیدنظری صورت بگیرد و واقعیات مدنظر باشد.
آبادان خبر،آبادان نیوز،کشاورزی،مرغ
منبع: میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: