شرکت کره‌ای با وجود رشد باورنکردنی تولیدکنندگان چینی هنوز هم پرفروش‌ترین محصولات بازار تلفن‌های هوشمند را میزبانی می‌کند. اما دلیل این موفقیت عظیم چیست؟

 

به گزارش آبادان خبر، نخستین بار در سال ۲۰۱۲ بود که سامسونگ موفق شد جایگاه نوکیا در بازار تلفن‌های هوشمند را تصاحب کند و به رتبه یک بازار بدل شود. آن‌ها بیشتر از ۸ سال است که این جایگاه را در اختیار دارند و به نظر نمی‌رسد که دلیلی برای از دست‌دادن آن داشته باشند. با وجود همه مخالفانی که از تلفن‌های هوشمند جدید سامسونگ انتقاد می‌کنند هنوز هم کاربران بسیاری وجود دارند که خرید محصولات این برند کره‌ای را به سایر رقبا ترجیح می‌دهند. اگرچه سامسونگ تنها برندی نیست که در همه رده‌های قیمتی تلفن‌های هوشمند مختلفی به بازار عرضه کرده اما هنوز هم پرفروش‌ترین آن‌ها است. این موفقیت تاریخی اما به آسانی به دست نیامده و دلایل متعددی دارد.

سامسونگ در سال بیشتر از ۲۰ مدل تلفن هوشمند و تبلت معرفی می‌کند. این محصولات از ارزان‌ترین تلفن‌های هوشمند تا گران‌ترین پرچمداران را شامل می‌شوند. در بازار تبلت‌ها هم سامسونگ پس از اپل بزرگترین تولیدکننده بازار است و هر ساله محصولات جدیدی را به بازار معرفی می‌کند. این برند کره‌ای اعتبار و آبرویی را برای خودش ایجاد کرده که باعث می‌شود بسیاری از کاربران خرید محصولات آن را به نمونه‌های چینی ترجیح بدهند. اما چه سیاست‌هایی این ارزش‌ها را برای سامسونگ ایجاد کرده‌اند؟

 

گلکسی‌ها مرتب بروزرسانی دریافت می‌کنند

سامسونگ مدتی پیش تایید کرد که بخش قابل توجهی از محصولات میان‌رده و پرچمدار خود را برای چندین سال پشتیبانی می‌کند و بروزرسانی‌های نرم‌افزاری برای آن‌ها به صورت مرتب منتشر می‌شود. اگرچه گوگل و وان پلاس هم سیاست مشابهی برای محصولات خود در نظر گرفته‌اند اما تعداد محصولات آن‌ها با غول کره‌ای قابل مقایسه نیست. از سوی دیگر انتشار نسخه‌های متعدد اندروید برای تبلت‌ها و محصولات میان‌رده برای کاربرانی که سرمایه لازم برای خرید محصولات گران‌قیمت را ندارند هم اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. این نکته مهمی است که مورد توجه بسیاری از مشتریانی که اهل ریسک نیستند هم قرار می‌گیرد و به همین دلیل محصولات سامسونگ با وجود ضعف‌هایی که دارند به نمونه‌هایی پرفروش تبدیل می‌شوند.

اما بروزرسانی‌های نرم‌افزاری تنها قابلیت محصولات سامسونگ نیست. سامسونگ برای چهار سال بروزرسانی‌های امنیت متعددی هم برای محصولاتش عرضه می‌کند که باعث می‌شود به معنای واقعی کلمه برای چهار سال به تلفن هوشمند جدیدی نیاز نداشته باشید. این شرایط جذاب محصولات سامسونگ باعث می‌شود این برند بالاتر از گوگل بهترین خدمات نرم‌افزاری پس از فروش را به کاربرانش عرضه کند.آینده‌نگری با عرضه تلفن‌های هوشمند تاشو

روزگاری تلفن‌های هوشمند لمسی بزرگترین انقلاب دنیای تلفن‌های همراه بودند. اما چالش صفحات نمایش بزرگ و باکیفیت به پایان رسیده و حالا نوبت به تلفن‌های هوشمند تاشو رسیده تا یکی دیگر از رویاهای قدیمی بشریت رنگ و بوی واقعیت بگیرند. کره‌ای‌ها نخستین تولیدکننده شناخته‌شده بازار تلفن‌های هوشمند همراه بودند که وارد محصولات تاشو شدند و حالا با سرعت عجیبی رو به جلو حرکت می‌کنند. حالا که شیائومی و هواوی هم وارد بازار تلفن‌های هوشمند تاشو شده‌اند هم سامسونگ هم‌چنان تولیدکننده شماره یک بازار است چراکه تولیدکنندگان چینی تلفن‌های هوشمند تاشوی خود را تنها در بازار چین عرضه می‌کنند اما سامسونگ عرضه جهانی آن‌ها را از همان ابتدا آغاز کرده بود.

سری محصولات گلکسی فولد و گلکسی زد فولد تلفن‌های هوشمند تاشوی سامسونگ در این بازار نوظهور هستند که با هر نسل جذاب‌تر و کاربردی‌تر می‌شوند. اگرچه این محصولات به دلیل قیمت بالا و مشکلاتی که دارند هنوز پرفروش نیستند اما کره‌ای‌ها در تلاش هستند تا با تنوع بیشتر این سری محصولات آن‌ها را به محصولاتی پرفروش‌تر تبدیل کنند.

 

توجه به بازار تلفن‌های میان‌رده

بازاری که سال‌ها پیش سامسونگ را به پرفروش‌ترین تولیدکننده بازار موبایل تبدیل کرد، بازار محصولات میان‌رده و پایین‌رده بود. در حقیقت موفقیت برند کره‌ای در این دو بازار بود که آن‌ها را به حضور در بازار پرچمداران امیدوار کرد و شرایط را به سمتی برد که رقیب اصلی اپل باشند. اما در سال‌های اخیر شرکت‌های چینی با سیاستی مشابه با آن‌چه سال‌ها پیش توسط سامسونگ اتخاذ شده بود در تلاش هستند تا سهم خود را از بازار بیشتر کنند. میان‌رده‌های برندهایی مثل هواوی، شیائومی، ریلمی و پوکو با قیمتی مشابه با محصولات پایین‌رده سامسونگ امکانات یک محصول میان‌رده را ارائه می‌دهند. اما محصولات سامسونگ هنوز هم فروش خوب خود را حفظ کرده‌اند.

سامسونگ با اتخاذ سیاست‌هایی جدید موفق شده هم‌چنان در نگاه مشتری‌های خود حضور داشته باشد. آن‌ها سال گذشته گلکسی اس۲۰ فن‌ادیشن را با قیمت ۶۹۹ دلار به بازار عرضه کرده‌اند که برای محصولی در سطح و اندازه سخت‌افزار محصولات پرچمدار این شرکت قابل قبول به نظر می‌رسید. سامسونگ امسال هم از گلکسی اس۲۱ رونمایی کرد که قیمت قابل قبول ۷۹۹ را دارد؛ دویست دلار ارزان‌تر از نسل قبلی. اگرچه اس۲۱ در بسیاری از موارد تلفن هوشمند بی‌نظیری نیست (برای مثال بدنه آن پلاستیکی است و از حافظه جانبی هم پشتیبانی نمی‌کند) اما ویژگی‌های کلیدی یک پرچمدار (دوربین و سخت‌افزار قدرتمند در کنار طراحی جذاب) را درون خودش جای داده است.

 

آیا حذف هواوی از بازار تلفن‌های هوشمند روی عملکرد سامسونگ تاثیرگذار است؟

اگر تحریم‌های دولت دونالد ترامپ علیه شرکت چینی هواوی اعمال نمی‌شد احتمالا این شرکت چینی شانس زیادی برای تصاحب سهم بازار اپل و سامسونگ از این بازار داشت اما هواوی حالا از تامین قطعات محصولات جدیدش هم عاجز شده و به همین دلیل هر روز سهم بیشتری از بازار را از دست می‌دهد. تحلیلگران بازار تلفن‌های هوشمند احساس می‌کردند این سقوط آزاد هواوی به عنوان بزرگترین رقیب سامسونگ شرکت کره‌ای را مغرورتر از همیشه می‌کند و باعث می‌شود که با خیال راحت به تولید تلفن‌های هوشمند تکراری ادامه دهد. اما سامسونگ هم‌چنان در بازار موبایل با خلاقیت ظاهر شده و به نظر نمی‌رسد تصمیمی برای درجازدن داشته باشد.

از سوی دیگر رقیب‌های اصلی سامسونگ هنوز فاصله زیادی با این شرکت کره‌ای دارند و با حذف‌شدن تدریجی هواوی از بازار تلفن‌های هوشمند هم به نظر می‌رسد فاصله رقبا با سامسونگ بیشتر از قبل باشد. نباید فراموش کرد که بخش عظیمی از سود تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند از محصولاتی که به بازار عرضه می‌کنند از محصولات بالارده و پرچمدار به دست می‌آید. بنابراین تا زمانی که سامسونگ پرفروش‌ترین محصولات بازار تلفن‌های هوشمند را به‌تنهایی تولید می‌کند به نظر نمی‌رسد که این شرکت کره‌ای حتی بخشی از سهم خودش از این بازار پرسود را واگذار کند.

 

تلفن خوشمند،بازار تلفن هوشمند،شرکت سامسونگ،قیمت گوشی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: