کد خبر: ١٧٣٨٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/10/14-٢٣:٢٨

یک تولیدکننده مواد شوینده از شنیده‌هایی مبنی بر افزایش احتمالی قیمت مواد شوینده سخن گفت و توضیح داد: علت گرانی روزانه مواد شوینده نوسان قیمت دلار، افزایش قیمت مواد اولیه و پت‌های پلاستیکی است.

 

یک تولیدکننده مواد شوینده از شنیده‌هایی مبنی بر افزایش احتمالی قیمت مواد شوینده سخن گفت و توضیح داد: علت گرانی روزانه مواد شوینده نوسان قیمت دلار، افزایش قیمت مواد اولیه و پت‌های پلاستیکی است.

این روزها برخی فروشندگان کالاهای قبلی را با نرخ جدید به مردم می‌فروشند. به عنوان مثال طبق مشاهدات مایع ظرف‌شویی چهار لیتری هفته گذشته ۴۵ هزار تومان بود که برخی سوپرمارکت‌ها این کالا را با قیمت ۷۰ هزار تومان به مردم می‌فروشند.

مایع دستشویی سه کیلویی هفته گذشته ۴۷ هزار تومان بود که این هفته، قیمت این کالا ۲۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۶۷ هزار و ۷۰۰ تومان به مردم فروخته می‌شود.

علت گرانی روزانه قیمت مواد شوینده چیست؟ آیا با افزایش قیمت‌ها تقاضا برای خرید وجود دارد؟

یک تولیدکننده مواد شوینده درباره وضعیت تولید شوینده‌ها گفت: مواد اولیه، پت پلاستیکی و یدک پلاستیکی (افشانه‌هایی که در چند منظوره‌ها و پاک‌کننده‌ها استفاده می‌شود، پمپ‌های پلاستیکی جز یدک هستند) به شدت گران شده است. نوسان قیمت دلار هم در گرانی قیمت شوینده‌ها بی‌تاثیر نیست.

واردات مواد اولیه شوینده‌ها از آلمان و هلند
سامان عبدالله‌پور اظهار کرد: مواد اولیه شوینده‌ها از آلمان و هلند وارد کشور می‌شود و اکثر این مواد خارجی است. همین مسئله هزینه تولید را افزایش داده است. متاسفانه مواد اولیه ایرانی کارایی در حوزه تولید ندارند و ما مجبور هستیم که مواد اولیه را از کشورهای اروپایی تامین کنیم.

به گفته این تولیدکننده مواد شوینده، یدک‌ها (پمپ‌های شوینده‌ها) از اروپا وارد می‌شود. با آن که قیمت مواد شوینده به شدت گران شده است اما تقاضا برای خرید آن وجود دارد. چنانچه زمزمه افزایش قیمت شوینده‌ها عملی شود ممکن است تقاضا کاهش یابد.
منبع:تجارت نیوز

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: