کد خبر: ١٥٩٦٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/16-١٠:٤٢

هنگام خرید کالا یکی از اولین نکاتی را باید توجه کنید تاریج تولید و انقضای آن کالاست؛ تفاوتی ندارد چه کالایی می‌خرید، هر کالایی لازم است حاوی اطلاعاتی از تولید کننده باشد.

 

به گزارش آبادان خبر، اما نکته جالب، تکنولوژی چاپ این مشخصات است. روی هر سطحی، نرم و سخت، صاف یا ناصاف و پرزدار، از هر جنسی چاپ مشخصات انجام می‌شود!

جت پرینتر، چاپگری تمام عیار

دستگاه‌های جت پرینتر امروزه در خطوط تولید اکثر کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز تولیدی دیده می‌شوند. تقریباً تمام محصولات در آخرین مراحل تولید نیاز به درج اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولید و انقضا، قیمت مصرف کننده، شماره سری محصول، آرم و لوگو، بارکد و … دارند تا بتوانند روند تولید را به پایان رسانده و روانه بازار شوند.

عمل درج اطلاعات توسط چاپگرهای صنعتی که جت پرینتر صنعتی نامیده می‌شوند، انجام می‌شود.

چاپگرهای صنعتی متناسب با تیراژ محصول در انواع مختلف تولید شده و در خط تولید قرار می‌گیرند.

کاربرد جت پرینتر در صنایع

کاربرد جت پرینتر محدود به صنعت خاصی نیست. هرجا که لازم باشد چاپ اطلاعات با سرعت بسیار بالا و اتوماتیک روی کالا یا بسته بندی آن درج شود، وجود جت پرینتر الزامی است.

درج تاریخ تولید، درج تاریخ انقضاء، درج آرم و لوگو و … با سرعت بسیار بالا و هزاران بار در ساعت توسط جت پرینترها انجام می‌شود. با این توضیح به سختی بتوان صنعتی را یافت که به نوعی با جت پرینتر مرتبط نباشد.

صنایع غذایی و نوشیدنی، صنایع آرایشی، لوله و اتصالات، بطری‌های پلاستیکی و قوطی‌های فلزی و شیشه‌ای و بسته‌های پت، قطعات خودرو، صنایع فیلترسازی، نوشیدنی و … همه از جت پرینتر استفاده می‌کنند.

جت پرینترهای دستی و ثابت

به طور کلی جت پرینتر در ۲ نوع ثابت و دستی تولید می‌شود که هرکدام کاربرد خاص خود را دارد.

جت پرینترهای دستی (پرتابل) اغلب برای محصولاتی استفاده می‌شوند که امکان قرار دادن آنها بر روی نوار نقاله وجود ندارد، مانند کارتن‌های بسیار بزرگ، بشکه‌ها، لوله‌های کاروگیت و …. جت پرینتر دستی با قدرت مانور بسیار بالا می‌تواند روی هر کالای حجیمی، چاپ اطلاعات را انجام دهند.

برای محصولاتی که امکان قرار دادن آنها بر روی نوار نقاله وجود دارد توصیه می‌شود از دستگاه جت پرینتر ثابت استفاده شود. خصوصاً اینکه جت پرینترهای ثابت از پایداری و امنیت بالایی حین کار برخوردار بوده و قادرند مسلسل وار جوهر را روی سطح شلیک کرده و با سرعت بالا هزاران چاپ را با کیفیت یکسان و بالا انجام دهند.

بزرگترین سازندگان چاپگر صنعتی

چاپگرهای صنعتی هم مانند چاپگرهای خانگی، سازندگان مختلفی دارند که در میان صنعتگران، شناخته شده و مطرح هستند.

شرکت‌های معتبری در دنیا سال هاست که در واحدهای تحقیق و توسعه خود، انواع مدل‌های مدرن و کارآمد را تولید و به بازارهای جهانی عرضه می‌کنند.

شرکت‌های آیکون مک (iKonMac)، دومینو (Domino)، لینکس (Linx)لایبینگر، ای. بی.اس (EBS) ،شرکت ایماژ (Imaje)، مارکر و ویدئو جت (videojet) ، زانوسیدر، ECJET، ویدم باخ معروف ترین تولید کنندگان دستگاه‌های جت پرینتر هستند.

شرکت فراز نگار نماینده رسمی محصولات iKonMac انگلستان در ایران است که طی دو دهه فعالیت به بسیاری از صنایع ایران خدمات خود را ارئه کرده است.

تعمیر جت پرینتر

جت پرینترها نیز مثل هر وسیله‌ای استهلاک داشته و دچار خرابی می‌شوند. تعمیر جت پرینتر از این جهت مهم است که جزیی از خط تولید بوده و نبودن آن، تولید را دچار اختلال می‌کند.

خوشبختانه پرینترهای KonMac با داشتن نمایندگی معتبر و فعال در ایران ، از خدمات پس از فروش قابل اعتمادی برخوردار هستند و همین موضوع موجب اطمینان خاطر صنعتگران شده است.

زیرا با در دسترس بودن نمایندگی، در کمترین زمان می‌توانند دستگاه خود را تعمیر کرده و مواد مصرفی نظیر جوهر، نوار نقاله و.. را دریافت کنند.

مواد مصرفی و لوازم جانبی جت پرینتر

هنگامی که یک پرینتر چه خانگی و چه صنعتی سالم است، عمده ترین مواد مصرفی آن جوهر است.

در جت پرینترها متناسب با نیاز و استفاده می‌توان جوهرهای رنگی، سفید، مشکی و حتی جوهرهای uv را به کار برد. این جوهرها علاوه بر اینکه به سرعت خشک می‌شوند، ماندگاری بالایی روی محصول دارند.

جوهر جت پرینتر را می‌توان به صورت کارتریج یا لیتری از نمایندگی معتبر تهیه کرد. نوار نقاله، سینی ترافیک جهت جمع آوری محصول در خط تولید، دستگاه کارت کش و … از لوازم جانبی همراه با جت پرینتر در خط تولید هستند.

سخن پایانی

چنانچه قصد خرید جت پرینتررا دارید، حتماً در مورد کیفیت، دوام و خدمات پس از فروش آن تحقیق کنید تا هنگام تعمیر و تهیه مواد مصرفی دچار زحمت و مشکل نشوید. وجود جت پرینتر باکیفیت به مصرف کنندگان نهایی محصول نیز کمک می‌کند. زیرا بسیاری از مصرف کنندگان، قبل از خرید مشخصات کالا و تاریخ تولید آن را جستجو می‌کنند.

منبع:مهر

پرینتر،جت پرینتر،پرینتر خانگی،پرینتر صنعتی،جت پرینتر صنعتی،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: