کد خبر: ١٦٠٠٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/19-٠٩:٥٣

دشت گل نرگس واقع در بهبهان شهری در جنوب شرقی استان خوزستان است. شهر بهبهان دارای آب هوای کوهپایه ای و نیمه بیابانی می باشد. جمعیت این شهر طبق سرشماری سال 1390 بیش از 213 هزار نفر می باشد. دشت نرگس بهبهان قدیمی ترین نرگس زار ایران است و قدمت آن به چهارهزار سال قبل می رسد.

 

به گزارش آبادان خبر، دشت نرگس زار بهبهان استان خوزستان در جشنواره سال 1992 هلند رتبه نخست را کسب کرد. در گذشته مهریه دختران بهبهانی گل نرگس بوده است و در تایید این سخن می توان به کشف تابوت طلایی که متعلق به یکی از شاهزاده های ایلامی اشاره کرد که دکمه های پیراهن او با طرح گل نرگس تزیین شده و به روی تابوت نیز مشاهده می شود. گل نرگس در وسعتی بالغ بر 200 هکتار و به دو صورت دیمی و آبیاری کشت می شود. دشت نرگس بهبهان دارای چهار نوع گل نرگس به نام های شهلا، گل پر، پنجه گربه ای و مسکین می باشد.

کاشت پیاز گل نرگس از مهرماه آغاز می شود و برداشت آن از دی ماه تا اوایل اسفندماه به طول می انجامد و هم اکنون در سلسله کوه های زاگرس واقع در استان های ایلام ، خوزستان و فارس انجام می شود. هر سال در 29 دی ماه جشنواره گل نرگس در بهبهان برگزار می شود. گل نرگس بهبهان در سال 1393 ثبت ملی شد. اما به دلیل بی توجه ای مسئولین امکانات گردشگری مناسبی برای این مکان زیبا فراهم نشده است و همچنین علی رغم اینکه گل نرگس تبت ملی می باشد اما بیمه نیست.

دشت گل نرگس بهبهان یکی از جاذبه های طبیعی و همچنین گردشگری واقع در استان خوزستان می باشد که شما می توانید در تور خوزستان گردی از این مکان بازدید به عمل آورید.

آدرس دشت نرگس بهبهان :استان خوزستان، شهرستان بهبهان، بخش سالار آباد

عکسهای دشت گل نرگس بهبهان

منبع:نشاط آوران

خوزستان،بهبهان،دشت نرگس،جاذبه طبیعی،گردشگری،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: