کد خبر: ١٥٥١٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/27-١٢:٠٧

پیاده‌روی در الیمستان، قدم نهادن در دل جنگل‌های هیرکانیِ با شکوه با ۵۰ میلیون سال قدمت است.

 

به گزارش آبادان خبر ، الیمستان با تمام مناظر بکر و نابش که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند، برای طبیعت دوست‌ها و کوهنوردان، یک مقصد جذاب و بی‌نظیر است. جنگل الیمستان در استان مازندران، در شهر آمل، جایی نه چندان دور از تهران قرار دارد. برخی از بومیان منطقه معتقدند که نام صحیح این جنگل، علیمستان است.

در دل جنگل الیمستان با درختانی از طایفه هیرکانی چشمه‌سارهای بسیار و آبشارهای کوچک و بزرگ با آب زلال روان است. در میان جنگلی با درختان انبوه، دشت‌هایی گسترده شده‌اند که با ابرهای پرتلاطم و اسب‌های وحشی، تصویری رویایی در مقابل چشم‌ها ایجاد می‌کند.

گذر فصل‌ها در الیمستان

طبیعت منطقه جنگلی الیمستان در تمام فصل‌ها زیبایی و شکوه مختص خود را دارد. بهار و تابستان بهترین فصل‌های این جنگل هستند چرا که بسیاری از درختان و گیاهان بومی منطقه در این فصول جوانه می‌زنند و رنگی از تازگی و طراوت بی‌مانند به منطقه می‌دهند. این دو فصل به خصوص از اوایل اردیبهشت تا پایان تابستان، بهترین زمان برای غرق شدن در جنگلی مه‌آلود و لمس شبنم و نم باران بر صورت است. خنکی و سردی جنگل حتی در فصل گرم تابستان نیز حس می‌شود.

پاییز در الیمستان، دنیای رنگ و زیبایی است. درختان طیفی از زرد، نارنجی و قرمز به خود می‌گیرند و جنگل را یک سره غرق رنگ می‌کنند. در این فصل پیاده‌روی در جنگل اگرچه ممکن است به خاطر سرما کمی سخت باشد اما برای عاشقان پاییز، بهشت روی زمین است. زمستان اما سردتر از آن است که هر کسی بتواند قدم در راه بگذارد. باید کمی صبر کرد تا اردیبهشت زیبا دوباره از راه برسد.

قله‌ای در میان جنگل

زیبایی‌ها و دیدنی‌های این منطقه تمامی ندارد. جنگل‌نوردی تنها انتخاب برای قدم گذاشتن بر این پهنه بیکران نیست. دوستداران کوه و کوهنوردان حرفه‌ای می‌توانند مسیر قله الیمستان را برگزینند و با گام نهادن بر این کوه، مسیر حدود دو هزار و ۵۰۰ متری آن تا رسیدن به قله را طی کنند. در تمام مسیر دامنه شرقی، قله دماوند پیداست و هر لحظه با شما حرکت می‌کند.

برای رسیدن به بهشت مستان باید قدم در این راه گذاشت

راه رسیدن به جنگل الیمستان از جاده هزار می‌گذرد. برای حرکت از تهران، باید مسیر دماوند را طی کرد و بعد از گذر از پنجاب، بلده و در نهایت زردبند از جاده هزار بیرون رفت و وارد جاده الیمستان شد. بعد از حدود نیم ساعت رانندگی در جاده خاکی الیمستان، نخستین ایستگاه جنگل پیمایی در الیمستان دیده می‌شود. کوهنوردانی که علاقه به پیاده‌روی از ابتدای راه را دارند، در نخستین ایستگاه از خودروها پیاده می‌شوند و راه را آغاز می‌کنند. در طول مسیر دو دشت با مناظری عجیب و باورنکردنی انتظار گردشگران را می‌کشد. دشت اول الیمستان فاصله کمتری با ایستگاه نخست پیاده‌روی دارد.

پیش از رسیدن به دشت اول، بقعه متبرکی به نام امامزاده حسن واقع شده است که می‌توان در آنجا استراحتی کوتاه داشت و وسایل مورد نیاز را از مغازه‌های اطراف امامزاده تهیه کرد. بعد از نیم ساعت پیاده‌روی در دل جنگل، دشت اول از میان انبوه درختان جنگل بیرون می‌آید. دشت دوم جایی دورتر در دل جنگل بکر پوشیده از درختان و گیاهان سرسبز و باطراوت قرار دارد. رسیدن به دومین دشت این جنگل نیاز به ۴۵ دقیقه پیاده‌روی دیگر دارد. جنگل ابر و مه‌آلود این دشت دیدنی‌ترین و رویایی‌ترین جنگل در مازندران است.

منبع:ایرنا

جنگل الیمستان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،جنگل هیرکانی،مازندران

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: