کد خبر: ٢٠٠٤٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/15-١٢:٠٢

همه گیاهان به میزان مشخصی آب نیاز دارند ولی بسیاری از آنها به کم آبی مقاوم هستند و یا حتی آب کم را ترجیح می‌دهند. این نکته گزینه مثبتی است و گیاهان آپارتمانی مقاوم به کم آبی برای افراد فراموشکار ایده آل هستند.

 

به گزارش آبادان خبر، در این مطلب ب۹ گیاه همیشه سبز مقاوم به کم آبی را می‌شناسیم.

ساکولنت‌ها
این گیاهان چرمی با شکل های هندسی متنوع، کاملا مقاوم هستند. ساکولنت ها به دلیل فرم های متنوع و طیف رنگی سبز تا بنفش خود، جذابیت زیادی دارند. برگ های گوشتی ساکولنت ها آب را در خود ذخیره می کند و به همین دلیل به آبیاری هفتگی نیاز دارند. برای آبیاری این گیاهان گوشتی سطح خاک باید خشک شود. تنوع گیاهان گوشتی و ساکولنت ها زیاد است و ار انواع تیغ دار تا سطح صاف متنوع هستند ولی اکثرا از نور خورشید و هوای خشک لذت می برند.
زاموفیلیا
گیاه آپارتمانی زی زی یا زاموفیلیا دارای ساقه های بلند و برگ هایی به رنگ سبز تیره و صیقلی هستند. برگ ها دوست دارند به تنهایی روی ساقه دیده شوند و فاصله میان برگی زیادی داشته باشند. با وجود اینکه نیازمند نور متوسط هستند، ولی می توانند نور کم را تحمل کنند و به همین دلیل اغلب جزو گیاهانی هستند که برای فضای اداری انتخاب می شوند. به گفته یکی از کارشناسان گیاهی زاموفیلیا ترجیح می دهد در فضای خشک نگهداری شود و اینگونه به نظر برسد که در شرایط سخت در حال رشد است!
پوتوس
این گیاه پیچکی و بالارونده به عنوان محبوبترین گیاه در دبیرستان انتخاب شده است. از آن جایی که پوتوس گیاه مقاوم است و زیبایی متوسطی هم دارد، اغلب مردم برای خرد گیاه آپارتمانی به سراغ آن می روند. پوتوس می تواند نور کم را تحمل کند و اگر خاک هم خشک شود، آسیب نمی بیند.
نخل دم اسبی
نخل دم اسبی بومی مکزیک است و به دلیل ظاهری که دارد، به این نام شناخته می شود. برگ های باریک نخل دم اسبی از ساقه قطوری منشعب می شود که آب را در خود ذخیره می کند.
سانسوریا
این گیاه که در زبان لاتین به نام زبان مادر شوهر هم شناخته می شود، یکی از گیاهانی است که نگهداری راحتی دارند و برای نگهداری در فضای داخلی منزل توسط بسیاری از افراد انتخاب می شود. یک باغبان حرفه ای می گوید: ممکن است فکر کنید که این گیاه مرده است، ولی برگ های کوچک نشان می دهد که این گیاه همچنان رشد خود را ادامه می دهد.
گیاه هوازی
همانطور که از اسمشان برداشت می شود، این گیاه عنکبوتی شکل برای رشد حتی نیاز به خاک نیز ندارند. شما می توانید آنها را به شما آزادانه و هر طور که بخواهید در فضای خانه آویزان کنید. آنها را در گلدان های زیبا و دکوراتیو یا بر روی قفسه دیواری و شلف قرار دهید. آبیاری گیاه هوازی بسیار آسان است: آنها را هر ۱۰ روز یکبار بین ۲-۳ ساعت در آب غوطه ور کنید.
بگونیا
این گیاه انبوه با گل های بهاری و تابستانه خود نیازمند این است که قبل از آبیاری خاک خشک داشته باشد. در فصل زمستان به آبیاری کمتری نیاز دارد. گیاه بگونیا دارای گل های رنگارنگ و طرح های متنوع است.
آگلونما
گل آگلونما یکی از گیاهان مقاوم است. هر چند شما نباید هیچ کدام از گیاهان را شکنجه کنید، ولی گیاه آگلونما مقاومت بسیار بالایی دارد. تنوع ظاهری آگلونما در لکه و خطوط جالبی است که بر روی برگ های آن ظاهر می شود. گل آگلونما می تواند نور کم تا متوسط را تحمل کند و می توانید آبیاری را زمانی انجام دهید که متوجه شدید سطح خاک خشک است.
برگ عبایی
گیاه برگ عبایی دارای رشد کم است و با برگ های صاف و پهن خود می تواند در برابر شرایط سخت مقاومت داشته باشد. زمان آبیاری گیاه برگ عبایی را به زمانی موکول کنید که سطح خاک خشک باشد البته این گیاه خشکی را هم پشت سر می‌گذارد.

 

گل های آپارتمانی،گیاهان آپارتمانی،سانسوریا،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:فردانیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: