کد خبر: ١٩٣٢٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/22-٢٠:٣٦

گل لادن از گل‌های زیبایی است که در گلدان‌های آویزی کاشته می‌شود، این گل زیبا مناسب برای آپارتمان و باغچه‌های کوچک است.

 

به گزارش آبادان خبر، گل لادن از جمله گل‌های زیبای رونده است، این گیاه به دلیل رنگ‌های متنوع، گل هایش علاقه‌مندان زیادی دارد، این گیاه گرما دوست می‌تواند برای تزئین باغچه و دیوار‌های قدیمی به کار برده شود همچنین جالب است بدانید در بعضی از کشور‌ها برگ‌ها و گل‌های این گیاه مصرف خوراکی دارد.

نگهداری از گیاه لادن بسیار آسان است، این گیاه را میتوانید در گلدان یا باغچه بکارید برای کاشت این گیاه لازم است تا خاک خوبی را تهیه کنید سپس بذر تهیه شده آن را در گلدان بکارید، بهترین زمان کاشت این گیاه بهار تا پاییز است.

بذر‌ها را در گلدان بکارید و روی آن یک لایه خاک بریزید این گیاه برای رشد کامل نیاز به آفتاب کامل دارد بنابراین گلدان را در محلی قرار دهید که در روز نور خورشید کافی دریافت کند. برای آبیاری آن نیاز است دوبار در هفته آن را آب دهید، زیرا گیاه لادن به آب خیلی زیاد نیاز ندارد.

گیاه لادن می‌تواند دچار بیماری‌های مخربی، چون کپک یا قارچ باشد همچنین به هجوم شته‌ها نیز حساس هستند برای مقابله با این مشکل شما می‌توانید برگ‌های آن را با آب اسپری کنید.

روش‌های تکثیر گل لادن
بذر‌های گل لادن را به مدت ۲۴ ساعت در آب ولرم بخیسانید. همچنین می‌توانید برای جوانه‌زنی مطمئن‌تر، بذر را در محلول کلشی سین (محلول کلشی سین: ۷/۵ میلی لیتر گلیسرین + ۲/۵ میلی لیتر آب + مؤمیان چند قطره + پودر کلشی سین) با غلظت ۰/۵ تا ۱/۵ درصد خیس کنید. هر دو بذر را در یک گلدان کوچک، در عمق یک سانتی‌متری بکارید، مقداری از همان خاک حدود یک تا دو سانتیمتر روی بذر‌ها بریزید و خوب آب بدهید.

گلدان را در مکانی نیمه سایه بیرون از منزل و یا در کنار پنجره‌های جنوبی آپارتمان قرار دهید، معمولا بین ۵ تا ۱۰ روز، جوانه‌ها از خاک بیرون می‌زنند.

کاشت از طریق قلمه

قلمه را از ساقه‌های سالم، سخت و قوی گل لادن انتخاب کنید، برگ‌های آن را با قیچی باغبانی یا چاقوی تیز که قبلا ضدعفونی کرده اید، جدا کنید.قلمه‌ها را داخل یک لیوان آب در پشت پنجره که آفتاب خوب داشته باشد، قرار دهید.

جالب است بدانید که قلمه گل لادن خیلی زود ریشه‌دار می‌شود بنابراین بعد از مشاهده اولین ریشه‌ها، قلمه را به گلدان منتقل کرده و در خاک مناسب بکارید.

 

گل لادن،گل آپارتمانی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: