کد خبر: ١٩١١٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/15-١٧:٥٩

گیاهان، اضطراب و استرس را کاهش داده و باعث افزایش تمرکز می‌شوند.

 

به گزارش آبادان خبر، گیاهان به شفادهنده‌های طبیعی مشهور هستند و حیات، شفا و ارتباط معنوی را به انسان ارزانی می‌کنند. طرفداران شبه علمی مانند فنگ‌شویی معتقدند از آنجایی که گیاهان از زمین می‌آیند، انرژی گایا (مادر زمین) را با خود حمل کرده و به خاطر انرژی جاودانی که همراه خود دارند، به طور طبیعی، انرژی مثبت را به سمت خودشان جذب می‌کنند.

۷. رزماری (Rosemary)

اگر به دنبال بهبود انرژی، بهبود عملکرد مغز، کاهش استرس، کاهش منفی‌نگری، افزایش جریان خون هستید از این گیاه غافل نشوید. رزماری علاوه بر مزایای درمانی آن، مزه و بوی خیلی خوبی دارد و آشپزی با آن عالی است. روغن رزماری حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است و برای بدن بسیار مفید است.

۸. آلوئه‌ورا (Aloe Vera)

با قرار دادن آلوئه ورا در خانه‌تان می‌توانید شاهد بهبود پاکسازی بدن، کاهش منفی‌نگری، بهبود دردها و ناخوشی‌ها و بهبود وضعیت گوارش شوید. آلوئه‌ورا مزایای زیادی برای سلامت جسم دارد و می‌تواند برای ترمیم سوختگی‌ها و زخم‌ها به کار برود. عصاره‌ی این گیاه برای سیستم گوارشی نیز خیلی خوب است.

۹. اسپاتی فیلوم یا گیاه صلح (Peace Lily)

گیاه اسپاتی فیلوم یا گیاه صلح باعث افزایش آرامش و آسایش خاطر، حذف سموم از بدن، کاهش استرس، اضطراب و افسردگی، افزایش انرژی مثبت و کاهش منفی‌نگری می‌شود.  همانطور که از اسم این گیاه پیداست، معروف است که اسپاتی فیلوم یا گیاه صلح، آرامش و صلح را به زندگی می‌آورد. همچنین این گیاه، سموم را از هوا دفع کرده و سلامتی را ارتقا می‌دهد. اعتقاد بر این است که گیاه صلح، آگاهی روحی و معنوی را افزایش می‌دهد و افراد را قادر می‌سازد که با قدرت‌های بالاتری که در وجود خود دارند ارتباط برقرار کنند.

۱۰. گیاه لوتوس یا نیلوفر آبی (Lotus)

گیاه لوتوس یا نیلوفر آبی باعث افزایش صلح و آرامش، کاهش استرس، اضطراب و افسردگی، افزایش آگاهی روحی و معنوی، کاهش منفی‌نگری و بهبود قدرت تفکر می‌شود. تصویر این گل خیلی زیاد در عوالم روحانی دیده شده و اغلب در چاکراها مجسم می‌شود. گفته می‌شود که نیلوفر آبی در رسیدن به روشن فکری و ارتباط با قدرت‌های برتر وجود شخص کمک‌کننده است. همچنین این گیاه می‌تواند آگاهی روحی معنوی فرد را افزایش دهد.

۱۱. درخت سیتروس (مرکبات یا Citrus Tree)

فرقی نمی‌کند که این گیاه در یک پاسیوی سر پوشیده کاشته شود یا در بالکن یا در فضای باز، درخت سیتروس وفور و فراوانی را به خانه‌ی شما می‌آورد. درخت سیتروس باید در کنج سلامت و ثروت قرار داده شود. اعتقاد بر این است که درخت سیتروس شانس می‌آورد.

۱۲. گل صد تومانی (Peony)

گل صد تومانی محبوب‌ترین گل برای جذب عشق است. صد تومانی یک گل زیبا و گرد است که در انواع رنگ‌های قرمز و صورتی وجود دارد. گل‌های صد تومانی را می‌توان در فضای باز کاشت و بعد از کاشته شدن آن‌ها، ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد که غنچه بدهند‌. گل صد تومانی در اواخر بهار شکوفه می‌دهد. وقتی خوب ریشه‌دار شدند هر سال شکوفه می‌دهند و می‌توانند حدود ۱۰۰ سال عمر کنند.

گل‌ صد تومانی با غنچه‌های شاداب و بزرگ و بوی خوشش یک گل شاخه‌ای محبوب به شمار می‌رود. فقط باید مواظب باشید که خیلی جوانه‌ها و غنچه‌های این گیاه را از بوته جدا نکنید. چون با این کار ممکن است تعداد غنچه‌های آن در سال بعد کاهش پیدا کند.

 

گل و گیاه،آبادان نیوز،آبادان خبر 

منبع:دیجی کالا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: