کد خبر: ١٩٠٥١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/12-٢٢:٠٩

با نگهداری گیاهان آپارتمانی برای تصفیه‌ی هوا، محیطی تمیز و پاک برای زندگی فراهم کنید و علاوه بر تمیزی هوا، از ظاهر زیبا و آرامش بخشی که این گل‌ها به همراه می‌آورند لذت ببرید.

 

به گزارش آبادان خبر، تعدادی از گیاهان و گل‌های آپارتمانی قابلیت تصفیه‌ی هوا دارند و فضای اطراف را از سموم موجود در هوا، گرد و غبار و میکروب‌هایی که ممکن است در وسایل منزل پیدا شوند، پاک و سم‌زدایی می‌کنند.

۱۶. سرخس کیمبرلی کویین

این گیاه زیبا با برگ‌های متفاوت و ساقه‌های پربرگ، برای کسانی مناسب است که نمی‌توانند گل و گیاه نگهداری کنند چون بسیار مقاوم است و معمولا به مراقبت کمتری نیاز دارد. این گیاه به عنوان یکی از موثرترین و بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه‌ی هوا شناخته می‌شود. اگر در نواحی دارای نور کم نگهداری شود، بهترین عملکرد را دارد.

توصیه‌هایی برای نگهداری

این گیاه را در محیط روشن نگهداری کنید و تقریبا هر پنج تا هفت روز یک بار آن را آبیاری کنید. در گرمای تابستان، این گیاه به آب بیشتری نیاز دارد. در نتیجه باید فواصل بین آب دادن به گلدان را کمتر کنید.

۱۷. نخل شامادورا

نخل شامادورا

این گیاه برای نگهداری کردن در محیط‌هایی که نور کمی دارد مناسب است و هر اتاق نشیمنی را به زیبایی تمام مزین می‌کند. برگ‌هایی دارد که مثل نخل، خم می‌شوند و در تمام طول سال فضای خانه را تصفیه می‌کند و آلودگی‌های هوا را از بین می‌برد. بیشتر از هر چیز برای تصفیه‌ی فرمالدهید از هوای خانه موثر است.

توصیه‌هایی برای نگهداری

این گیاه را باید مرتب آبیاری کنید ولی توصیه می‌شود که اجازه دهید خاک گلدان کمی خشک شود و بعد دوباره به آن آب بدهید.

۱۸. کوردیلین استرالیس

این گیاه آپارتمانی محبوب متعلق به جنگل‌های آفریقا است و یکی از تاثیرگذارترین و بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه‌ی هوا است. این گیاه زیبا علاوه بر تمیز نگه داشتن هوای داخل منزل، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد و حال‌وهوای جذابی به خانه می‌دهد.

توصیه‌هایی برای نگهداری

این گیاه نسبت به سایر گیاهانی که تا به حال معرفی کردیم، به آب کمتری نیاز دارد. برای آب دادن به این گیاه کافی است برگ‌های آن را غبارپاشی کنید. در واقع با غبارپاشی فقط باید برای گلدان رطوبت ایجاد کنید نه اینکه برگ‌های آن را خیس کنید. آب دادن بیش از حد به این گیاه باعث پوسیدن ریشه‌ها می‌شود.

۱۹. گل چمچه‌ای

گل چمچه‌ای

این گل همیشه‌سبز از خانواده شیپوریان یکی از گل‌های محبوب برای علاقه‌مندان به گل و گیاه است. این گیاه می‌تواند برخی از عناصر مضر موجود در هوا را تصفیه کند و یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه‌ی هوا است. اگر قصد دارید این گیاه را به گل‌ها و گیاهان خانه‌ی خود اضافه کنید، لازم است بدانید که برای گربه‌ها و سگ‌ها سمی است. در نتیجه اگر حیوان خانگی ندارید، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای نگهداری در منزل باشد.

توصیه‌هایی برای نگهداری

این گیاه می‌تواند دوره‌های کوتاه خشک ماندن خاک را تحمل کند اما اگر زیاد به آن بی‌توجهی کنید، رنگ برگ‌های آن قهوه‌ای می‌شود. برای اینکه این گیاه را سرزنده و شاداب نگه دارید، آن را در جایی روشن با نور غیرمستقیم بگذارید و خاک آن را همیشه مرطوب نگه دارید.

۲۰. ستاره سرخ

این گیاه با برگ‌هایی که بافتی شبیه چرم دارند و رنگ قرمز خیره‌کننده‌ی گل‌ها، یکی از زیباترین گیاهانی است که می‌توانید در خانه نگهداری کنید. این گیاه عمر طولانی دارد و هوای داخل خانه را تمیز می‌کند. این گیاه گل‌دار محیط‌های مرطوب را دوست دارد و اگر در حمام نگهداری شود، معمولا رشد خوبی خواهد داشت.

توصیه‌هایی برای نگهداری

همیشه مراقب باشید که این گیاه به اندازه‌ی کافی آبیاری شود ولی نباید خیس شود. در تمام طول سال آن را در مکانی قرار دهید که نور ملایم رو‌به‌زیاد دارد ولی آن را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید.

جمع‌بندی

گل‌ها و گیاهانی که بالاتر معرفی کردیم، بر اساس تحقیقات متعددی که صورت گرفته، بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه‌ی هوا هستند. اگر دوست دارید خانه‌ای عاری از هر گونه آلاینده داشته باشید، بهتر است که تعدادی از این گل‌ها و گیاهان را به محیط زندگی خود اضافه کنید و علاوه بر خاصیت تصفیه‌کنندگی هوا، از زیبایی ظاهری آن‌ها لذت ببرید. اگر خانه‌ی شما کم نور است نگران نباشید. می‌توانید گل‌ها و گیاهانی را که در نور کم دوام می‌آورند انتخاب کنید.

 

گل های آپارتمانی،گیاهان آپارتمانی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:دیجی کالا 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: