کد خبر: ١٩٠٢٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/11-٢١:٤٩

بر اساس پژوهش هوای پاک ناسا، که در مورد این ویژگی گل‌های آپارتمانی انجام شده است، تعدادی از گیاهان و گل‌های آپارتمانی قابلیت تصفیه‌ی هوا دارند و فضای اطراف را از سموم موجود در هوا، گرد و غبار و میکروب‌هایی که ممکن است در وسایل منزل پیدا شوند، پاک و سم‌زدایی می‌کنند.

 

آبادان خبر، برای اینکه محل زندگی‌تان هوایی پاک و تمیز داشته باشد، یک یا چند نمونه از گیاهانی را که در ادامه معرفی می‌کنیم نگهداری کنید.

۱۱. پوتوس

پوتوس

این گیاه را به برگ‌‌های بزرگ و براقش می‌شناسند. گیاه پوتوس برای تمیز نگه داشتن هوای منزل بهترین گزینه است. اگر در نگهداری از گل و گیاه مهارت ندارید، گیاه پوتوس را انتخاب کنید چون این گل آپارتمانی تقریبا در همه شرایط نوری به خوبی دوام می‌آورد.

توصیه‌هایی برای نگهداری

این گیاه تقریبا به راحتی با همه‌جا سازگاری پیدا می‌کند اما محیط‌های روشن‌تر را بیشتر دوست دارد. پوتوس دوستدار رطوبت است؛ در نتیجه بهترین گیاه برای نگهداری در حمام است. این گیاه را هر هفته یا هر زمانی که خاکش خشک شد آبیاری کنید.

۱۲. نخل بهشتی

این گیاه زیبا یکی از انواع نخل‌ها است که به خانواده‌ای به نام Arecaceae تعلق دارد. اگر در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنید این گیاه بهترین گزینه برای نگهداری است؛ مقاومت بالایی دارد، زیبا و باشکوه است و هوا را تصفیه می‌کند.

توصیه‌هایی برای نگهداری

نخل بهشتی فضای روشن با نور غیرمستقیم را ترجیح می‌دهد ولی می‌تواند سایه را هم تحمل کند. برای اینکه گلدان را بیشتر از حد نیاز آب ندهید، همیشه برای آب دادن مجدد صبر کنید تا خاک سطح گلدان خشک شود. این گیاه اگر آب کافی دریافت نکند، نوک برگ‌هایش کم کم قهوه‌ای رنگ می‌شود.

۱۳. فیکوس

فیکوس

این گیاه آپارتمانی بسیار مقاوم است و نگهداری کمی نیاز دارد. به خاطر ظاهر زیبایی که دارد و چون نگهداری آن راحت است، تقریبا یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است. تحقیقات نشان داده است که این گیاه توانایی فوق‌العاده‌ای در تصفیه‌ی هوای خانه دارد. می‌توانید آن را روی میز یا در طاقچه‌ی پنجره نگهداری کنید.

توصیه‌هایی برای نگهداری

نگهداری این گیاه بسیار راحت است و در نور کم هم رشد می‌کند. البته باید در نظر داشته باشید که برای سگ‌ها و گربه‌ها سمی است. اگر حیوان خانگی نگهداری می‌کنید، مراقب آن‌ها باشید.

۱۴. گیاه آناناسی

نگهداری یک گیاه آناناسی در خانه، نه تنها هوا را پاک و تمیز می‌کند بلکه جلوه‌ای خیره‌کننده به دکوراسیون خانه می‌دهد. این گیاه برگ‌های بزرگ و متعددی دارد و این برگ‌ها مواد سمی و آلاینده‌های مضر موجود در هوا را تصفیه می‌کنند. اگر می‌خواهید فضای داخلی خانه خود را با سبک استوایی تزیین کنید، این گیاه بهترین گزینه است.

توصیه‌هایی برای نگهداری

گیاه آناناسی هوای گرم و آفتابی را دوست دارد در نتیجه در نزدیکی تابش آفتاب یا در گلخانه و پاسیو، رشد بهتری دارد. این گیاه به آب زیاد نیاز ندارد بنابراین قبل از آب دادن، مطمئن شوید که خاک گلدان کاملا خشک شده است. برای آب دادن، هم به گلدان و هم برگ‌ها آب بدهید.

۱۵. آنتوریوم آندرانوم یا گل فلامینگو

آنتوریوم آندرانوم یا گل فلامینگو

این گل بهترین انتخاب برای اضافه کردن کمی رنگ به خانه و محل زندگی است. گل فلامینگو یکی از گیاهان موثر در تصفیه کردن هوا برای کسانی است که در نگهداری گل و گیاه، تازه‌کار هستند. این گیاه برگ‌هایی شبیه قلب و گل‌های سرخابی‌رنگ دارد.

توصیه‌هایی برای نگهداری

این گل را باید در نزدیکی قسمت‌های پرنور خانه نگهداری کنید ولی باید از نور مستقیم آفتاب دور بماند. برای اینکه از رشد منظم آن مطمئن باشید، یک یا دو بار در هفته آن را آب بدهید. این گل در جاهای مرطوب مثلا حمام و آشپزخانه رشد بهتری دارد.

 

گل های آپارتمانی،گیاهان آپارتمانی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:دیجی کالا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: