کد خبر: ١٨٩٥٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/09-٠٣:٥٨

بعضی از گیاهان آپارتمانی نه تنها جلوه و زیبایی خاصی به محیط زندگی شما می‌دهند بلکه در تمیز کردن هوایی که تنفس می‌کنید نقش مهمی دارند.

 

به گزارش آبادان خبر، چنانچه تمایل دارید محل زندگی‌تان هوایی پاک و تمیز داشته باشد، یک یا چند نمونه از گل های آپارتمانی را که در ادامه معرفی می‌کنیم نگهداری کنید.

۶. آلوئه‌ورا

یکی از بهترین گیاهانی که می‌توانید در طاقچه‌ی پنجره‌ی خود نگهداری کنید، گیاه آلوئه ورا است. این گیاه باید در جای آفتاب‌گیر نگهداری شود و نور آفتاب را دوست دارد. این گیاه علاوه بر اینکه خواص فراوانی در درمان ضایعات پوستی دارد، یک تصفیه‌کننده‌ی عالی برای سموم موجود در هوا است. مواد شیمیایی مثل فرمالدهید و بنزن را که در روغن‌های جلا، کفپوش‌ها و مواد شوینده وجود دارد، به خوبی تصفیه می‌کند.

توصیه‌هایی برای نگهداری

این گیاه در جایی که آفتاب‌گیر باشد به خوبی رشد می‌کند.

۷. نخل راپیس (Broad Lady Palm)

نخل راپیس (Broad Lady Palm)

این گیاه یکی از معدود گیاهانی است که می‌تواند گاز آمونیاک حاصل از مواد و محصولات شوینده را کاهش دهد. البته خریدن گیاه کامل این نوع از نخل، معمولا گران تمام می‌شود اما می‌توانید انواع کوچک‌تر را بخرید و خودتان آن را بزرگ کنید یا بذر آن را بکارید.

توصیه‌هایی برای نگهداری

این گیاه به رطوبت علاقه دارد در نتیجه در حمام می‌تواند رشد بهتری داشته باشد.

۸. درخت اژدها (Red-edged Dracaena)

تری‌کلر اتیلن و زایلین از جمله مهم‌ترین آلاینده‌هایی هستند که توسط این گیاه به راحتی تصفیه می‌شوند. درخت اژدها رشد بسیار آهسته‌ای دارد. برگ‌های آن دارای حاشیه‌های قرمزرنگ است که باعث می‌شود ترکیب رنگ جذابی به دکوراسیون داخلی خانه‌ی شما اضافه شود.

توصیه‌هایی برای نگهداری

این گیاه می‌تواند تا دو متر و نیم قد بکشد. در نتیجه سعی کنید آن را در اتاقی نگهداری کنید که سقف بلندی دارد و نور طبیعی قابل توجهی دریافت می‌کند.

۹. فیکوس بنژامین یا انجیر برگ‌ریز

فیکوس بنژامین یا انجیر برگ‌ریز

این گیاه یکی از محبوب‌ترین گیاهان خانگی از دوران ویکتوریا است. برای اینکه گازهای سمی مثل تولوئن، زایلین و فرمالدهید را از خانه تصفیه کنید، فیکوس بنژامین نگهداری کنید.

توصیه‌هایی برای نگهداری

این گیاه زیاد با تغییرات، میانه‌ای ندارد و دوست دارد شرایط یکسانی داشته باشد. آن را در مکانی روشن با نور غیرمستقیم قرار دهید و مطمئن باشید که تا سال‌ها یک تصفیه‌کننده‌ی عالی هوا در خانه دارید.

۱۰. آگلونما

ثابت شده که این گیاه استوایی یک تصفیه‌کننده‌ی موثر برای فرمالدهید و بنزن است. این مواد سمی معمولا در مواد شوینده و لوازم آرایشی و بهداشتی پیدا می‌شوند.

توصیه‌هایی برای نگهداری

آگلونما نور کم و محیط مرطوب را دوست دارد در نتیجه در حمام می‌تواند رشد خوبی داشته باشد. اگر آن را در جای دیگری نگهداری می‌کنید که رطوبت کمی دارد، حتما گاهی آن را غبارپاشی کنید تا برگ‌ها مرطوب شوند. رطوبت کم باعث قهوه‌ای شدن رنگ برگ‌ها می‌شود.

 

گل های آپارتمانی،گیاهان آپارتمانی،آلوئه ورا،آبادان خبر،آبادان نیوز 

دیجی کالا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: