کد خبر: ١٨٧٣٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/28-٢١:٢٧

اگر در آپارتمان ساکن هستید، می‌توانید با خرید گل آپارتمانی، منزل خود را طراوت ببخشید و سانسوریا می تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

 

به گزارش آبادان خبر، سانسوریا نیزه ای، یک نوع ساکولنت عمودی شکل است، برگ‌هایی قائم دارد که بی شباهت به گیاه بامبو نیستند.

این برگها، بسیار نرم هستند و رنگی مخلوط از سبز و خاکستری دارند. یک برگ جوان از سانسوریا نیزه ای، حدودا ۳ سانتی متر است که در طبیعت می‌تواند تا ۲ متر رشد کند. اگر در منزل به خوبی از آن مراقبت کنید، یعنی نور و آب کافی را برای آن فراهم کنید، تا بیش از ۹۰ سانتی متر هم رشد می‌کند. در این شرایط می‌توانید منتظر شکوفه‌های ریز صورتی روی نوک این برگ‌ها باشید!
اگر در آپارتمان ساکن هستید، می‌توانید با خرید گل آپارتمانی، منزل خود را طراوت ببخشید و خرید سانسوریا میتواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.
با گُل سِتان همراه باشید تا روش نگهداری سانسوریا نیزه‌ای را بدانید؛ و در ادامه به سوالات رایج در مورد سانسوریا میپرازیم:

شرایط نگهداری

روش نگهداری سانسوریا نیزه‌ای

نور
سانسوریا نیزه ای، بیشتر یک ساکولنت است تا سانسوریا. پس بهتر است در مورد نور لازم برای آن کمی حساسیت به خرج دهید.
به نور کافی و فیلتر شده خورشید نیاز دارد، پس بهتر است آن را در نزدیکی یک پنجره پرنور قرار دهید. دقت کنید که نور مستقیم خورشید باعث سوختن و آسیب دادن برگهایش می‌شود.

آبیاری
سانسوریا به بی آبی مقاوم است.
همانطور که در مطلب تعویض خاک و گلدان سانسوریا گفتیم انباشته شدن آب در خاک و اطراف ریشه، باعث پوسیده شدن و از بین رفتن ریشه این گیاه می‌شود.
وقتی خاک آن کاملا خشک شد، آب کافی به آن بدهید. اجازه بدهید آب تا عمق خاک نفوذ کند و به ریشه برسد. آب باقی مانده در زیر گلدان را خارج کنید تا باعث فاسد شدن ریشه نشود.
اجازه دهید بین هر بار آبیاری خاک کاملا خشک شود. در طول زمستان، آبیاری را به ماهی یکبار کاهش دهید. می‌توانید از روش لمس نیز کمک بگیرید. انگشت خود را در خاک فرو کرده و چند سانتی متر رویی خاک را چک کنید.
نکته اساسی در نگهداری از سانسوریا، این است که آن را بیشتر خشک نگه دارید. آبیاری بیش از حد سریعا او را نابود می‌کند.
روش نگهداری سانسوریا نیزه‌ای

دما و رطوبت
سانسوریا به هوای گرم علاقه‌مند بوده و از قرار گرفتن در محیطی با دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتی گراد رنج می‌برد. این گیاه را در مکانی قرار دهید که از جریان باد دستگاه‌های سرمایشی/ گرمایشی در امان باشد. بازه دمایی بین ۲۱ الی ۳۲ درجه، بهترین دما برای سانسوریا است.

خاک
سانسوریا خاکی متخلخل و دارای زه کشی عالی را ترجیح می‌دهد. آن در خاک‌هایی که میزان شن آن‌ها بالاست نیز رشد بسیار خوبی خواهد داشت. برای سانسوریا خاکی را انتخاب کنید که دارای میزان کمی ذغال سنگ در ترکیبات خود باشد، زیرا ذغال سنگ آب را در خود نگه داشته و مانع از انجام شدن درست زه کشی می‌شود. پیشنهاد ما به شما، استفاده از خاک مخصوص کاکتوس، برای سانسوریا است؛ و خاک سبک ترکیب شده از ماسه و کوکوپیت و پیت ماس هم برای سانسوریا مناسب است.

کوددهی
در طول فصول رشد، با کود ملایم کاکتوس یا کود مایع متعادل (۱۰-۱۰-۱۰) آن را تقویت کنید. کود مایع را در نصف غلظت خود رقیق کرده و هنگام آبیاری به گیاه اضافه کنید. کوددهی باید در فصل زمستان متوقف شود.
سانسوریا نیزه‌ای گیاه حساسی است و کود زیاد باعث ریختن برگهایش می‌شود. پس نیازی نیست خیلی به آن کود بدهید.

روش نگهداری سانسوریا نیزه‌ای

تکثیر
سانسوریا از طرق بذر و برگ و پاجوش قابل تکثیر هست.

سمی بودن
به دلیل ظاهر جذاب، ممکن است حیوانات بخواهند طعم آن را امتحان کنند!
اگر خورده شود، مشکلات گوارشی در پی خواهد داشت. پس بهتر است دور از دسترس حیوانات قرار دهید.

 

آبادان نیوز،آبادان خبر،سانسوریا،سانسوریا نیزه ای،گل آپارتمانی

منبع:خبرگزاری صدا و سیما  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: