کد خبر: ١٧٩٢٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/11/23-٠٩:٣١

گل ارکیده گلدانی یک گیاه زیبا و پرطرفدار است که شکوفه‌های بزرگ، با دوام و البته با رنگ‌های متنوعی دارد.

 

به گزارش آبادان خبر، این گل نماد زندگی دوباره، شکوه و عشق و یکی از بهترین هدیه‌ها به مناسبت تولد نوزاد است. با خرید گلدان ارکیده می‌توانید لبخند را به هر فردی هدیه دهید.

جالب است بدانید بیش از 20 هزار نوع ارکیده در سراسر جهان وجود دارد و به جرات می‌توان گفت از نظر تنوع در صدر جدول گیاهان است.
وفق پذیری این گیاه با محیط‌های مختلف و همچنین فصل گلد‌هی طولانی آن باعث شده این گیاه به یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی و اداری تبدیل شود که جلوه‌ی خاصی به محیط اطراف می‌بخشد.

ارکیده روش مراقبت متفاوتی نسبت به اکثر گیاهان دارد و نگهداری گل ارکیده مقداری صبوری می خواهد اما شرایط نگهداری بعضی از گونه‌های آن مثل فالانوپسیس آسان تر است و می توانید آن را مثل بقیه ی گیاهان در منزل تان نگهداری کنید.
جهت خرید گل ارکیده و مشاهده قیمت ها می تواند به گل فروشی آنلاین گُل سِتان مراجعه نماید تا کمتر از 3 ساعت این گلهای زیبا در خانه شما باشد.

روش نگهداری گل ارکیده گلدانی
قبل از هر چیز شاید لازم باشد روش نگهداری گیاهان آپارتمانی را مطالعه کنید و سپس بدانید که گیاه ارکیده در حالت طبیعی در کشو‌‌رهای مانند مالزی و تایلند بر سر شاخه‌ها رشد می کند، پس می توان فهمید که گل ارکیده در حالت طبیعی در خاک نیست و رطوبت را از هوا و بارش‌های باران دریافت می کند.

و البته همانطور که از شرایط آب و هوایی زادگاهش پیداست این گیاه به رطوبت بالایی نیاز دارد.

از تمام این موارد می توان نتیجه گرفت که ارکیده را نباید در خاک عادی کاشت و خاک خاص خودش را می‌خواهد، نیاز به رطوبت و البته نور غیر مستقیم خوبی دارند.

خاک مناسب گیاه ارکیده
مهم ترین ویژگی خاک ارکیده این است که زهکشی مناسبی داشته باشد و آب به سرعت از آن عبور کند. دو نوع خاک برای گل ارکیده استفاده می شود: پوسته درخت (چیپس) و خزه درشت (ماس)

اگر خاک ارکیده پوسته درخت باشد، لازم است که سالی یک بار یا دوسال یک بار تعویض شود، چون بافت چوبی آن به مرور زمان خرد می شود و خاصیت زهکشی و خارج شدن آب را از دست می دهد.
برای عوض کردن خاک کافی است ارکیده را با دقت و به آرامی از گلدان بیرون آورید، خاک قبلی آن را دور بریزید و ریشه های پوسیده و سیاه شده را با قیچی ببرید. حالا گیاه را دوباره در گلدان بگذارید و خاک جدید را روی آن بریزید.

به عقیده ی پرورش دهندگان ارکیده، بهترین خاک برای این گیاه، پوسته درخت یا همان چیپس است.

آبیاری ارکیده
سوال متداولی که اکثر افراد می‌پرسند این است که چند وقت یک بار باید به گلدان ارکیده شان آب بدهند؟ این سوال اساسا اشتباه است چون دفعات آبیاری دقیقا بستگی به این دارد که گیاهتان چقدر آب نیاز دارد، مقدار رطوبت هوا، گرما و جریان هوای محیط زندگی آن چقدر است ونوع خاک آن چیست.

بگذارید راز مهمی را به شما بگوییم: اگر بخواهید طبق تقویم و دستور خاصی گیاهان تان را آبیاری کنید، قطعا گیاه شما از بین می‌رود.

پس جواب این سوال این است که گیاه را یک روز قبل از این که خاکش کاملا خشک شود، آبیاری کنید. خاکی که ارکیده در آن رشد می کند، یکی از عوامل مهم و تعیین کننده ی مقدار آبیاری است.

به عنوان قانون کلی می توانیم بگوییم اگر خاک گلدان، پوسته درخت است، لازم است هر 7 تا 10 روز یک بار به آن آب بدهید چون پوسته درخت آب را کم تر در خودش نگه می دارد و اگر آن را در خزه درشت می کارید هر 14 تا 21 روز یک بار آن را آبیاری کنید چون خزه مثل اسفنج عمل می کند و آب را مدت بیش تری در خودش نگه می دارد.

برای اینکه مقدار رطوبت خاک گلدان را بفهمید، با انگشتتان مقداری از خاک گلدان را بیرون آورید. آن را بین دو انگشتتان بمالید واین گونه متوجه می شوید که چه مقدار رطوبت دارد. البته با گذشت زمان و با توجه به شرایط محیطی منزل تان متوجه می شوید که گیاه ارکیده تان چه موقع به آبیاری نیاز دارد.

یکی از رایج ترین اشتباهات افراد در مورد ارکیده این است که آب زیادی به آن می دهند و ریشه‌ی ارکیده می‌پوسد و گیاه از بین می رود.

بهترین روش آبیاری ارکیده این است که آب تمامی سطح گلدان را آب بپوشاند و مقدار آن به اندازه‌ای باشد که آب اضافی از زیر آن بیرون بیاید. زهکشی گلدان هم نکته ی بسیار مهمی است؛ یعنی کف گلدان باید چند سوراخ داشته باشد که آب اضافی به راحتی از آن خارج شود.

یک پیشنهاد بر اساس تجربه شخصی ما در گل ستان برای گل دهی مجدد گل ارکیده گلدانی :

شما می توانید برای تداعی هوای پر رطوبت مناطقی که ارکیده در آنجا به صورت خودرو رشد می کند، گل ارکیده را همراه خود به حمام ببرید تا در این فاصله گل ارکیده از رطوبت هوای داخل حمام نهایت استفاده را بکند!
البته توجه کنید اگر شما از آن دسته افراد هستید که هوای حمام را با آب خیلی داغ مانند سنا بخارداغ می کنید، گل ارکیده خود را به سنای بخار نبرید!

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان

منبع:گل سِتان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: