کد خبر: ١٧٨٣٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/11/19-٠٩:١٣

گل آپارتمانی کالانکوا انواع مختلفی در رنگ های صورتی، قرمز، زرد و سفید دارد و به دلیل تنوع بسیار زیاد و زیبا از محبوب ترین گیاهان خانگی است.

 

آشنایی با گل آپارتمانی کالانکوا و روش مراقبت از آن

به گزارش آبادان خبر، گیاه کالانکوا دارای بیش از 100 گونه متنوع است که تعداد معدودی از آن ها به عنوان گیاه آپارتمانی مورد استفاده قرار می‎گیرد . گل های زیبای این گیاه به رنگ های قرمز ، صورتی، زرد یا سفید است.

گل آپارتمانی کالانکوا

همانند سایر گیاهان خانگی، این گیاهان نیازمند مراقبت ویژه ای نیستند و به آسانی قابل نگهداری می‎باشند. این گیاهان در فصل بهار شکوفا می‎شوند اما برخی پرورش دهندگان حرفه ای، با تامین شرایط مناسب این گیاه را مجبور به شکوفا شدن در تمام طول سال می‎کنند .

شرایط مناسب رشد برای گیاه آپارتمانی کالانکوا

آب

این گیاهان همانند کاکتوس ها توانایی ذخیره کردن آب در دورن خود را دارند. به همین منظور نباید این گیاه را در مقادیر بالا آبیاری کرد، در غیر اینصورت ریشه گیاه پوسیده خواهد شد . کمبود آب نیز منجر به کند شدن سرعت رشد گیاه خواهد شد.

بهترین زمان برای آبیاری گیاه زمانی است که خاک آن خشک شده باشد. برای آبیاری گیاه، از خیس کردن برگ های آن خودداری کنید و تنها خاک را مرطوب کنید.

گل کالانکوا

نور

این گیاه نیازمند نور غیر مستقیم خورشید است و در صورت عدم تامین نور مورد نیاز برای این گیاه، لکه های قرمز رنگ بر روی برگ های آن ایجاد خواهد شد و همچنین لازم به ذکر است که قرار گرفتن این گیاه در معرض نور مسقیم خورشید باعث قهوه ای شدن برگ های آن خواهد شد. با این وجود، قرار گرفتن گیاه در مقابل نور مستقیم خورشید در طول فصول سرد سال، مشکلی برای گیاه ایجاد نخواهد کرد.

دما

از آنجایی که این گیاهان متعلق به مناطق گرمسیری هستند، نیازمند نگهداری در محیط های دارای هوای معتدل می‎باشند . این گیاهان در دمای 15 تا 29 درجه سانتی گراد از رشد ایده آلی برخوردارند و قرار گرفتن در محیط های سرد، تهدید کننده زندگی این گیاهان است .

شما می‎توانید این گیاه را در طول فصول گرم سال در فضای بیرون از منزل نگهداری کنید اما توجه داشته باشید که نباید این گیاه را درون باغچه خود پرورش دهید و پرورش آن ها تنها درون گلدان امکان پذیر است.

انواع گل کالانکوا

خاک

این گیاه نیازمند خاک سبک حاوی پرلیت و ماسه است . بستری مناسب و مبتنی بر زغال سنگ نیز برای این گیاه ضروری می‎باشد.

گلدان مناسب

از آنجایی که این گیاه دارای ریشه های حساسی است، استفاده از گلدان های سفالی برای پرورش آن مناسب تر است زیرا این نوع گلدان ها دارای تهویه مناسبی در مقایسه با سایر گلدان ها هستند و همچنین، وجود سوراخ های زهکشی در انتهای گیاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

تعویض گلدان

برای رشد بهتر ریشه های گیاه و پرپشت شدن برگ های آن بهتر است که هر سال در فصل رشد، گیاه را به گلدان و خاک جدیدی منتقل کنید .

پرورش گل کالانکوا

کوددهی

این گیاه نیازمند کوددهی در دفعات و مقادیر اندکی است . بهتر است زمان خریداری این گیاه، از کوددهی به آن اطمینان حاصل کنید تا نگرانی در این زمینه تا چند ماه آینده برای شما وجود نداشته باشد.

هرس کردن

این گیاه به هرس کردن خاصی نیاز ندارد و تنها کافیست برگ های خشک شده و زرد شده آن را جدا کنید که این امر ممکن است با آبیاری بیش از حد گیاه بروز پیدا کند .

تکثیر

برای تکثیر این گیاهان، از روش قلمه زنی استفاده می‎شود. برای انجام این کار در ابتدای فصل رشد، قسمتی از ساقه گیاه را برش داده و آن را درون خاک گرم و مرطوب بکارید که حفظ رطوبت خاک، نقش به سزایی در فرایند ریشه زایی قلمه ها دارد.

انواع مختلف گیاه کالانکوا

گونه بلافلدیانا، محبوب ترین گونه گیاه کالانکوا است که در رنگ های مختلفی پرورش می‎یابد که این گیاهان در بهار شکوفا می‎شوند.

سایر گونه های گیاه کالانکوا عبارتست از:

منگینی:این گیاهان دارای گل های آویزانند.

پورپیرکالی:این گیاهان نیز دارای گل های آویزان می‎باشند.

بهارنسیس:این گونه از گیاهان کالانکوا دارای برگ های بزرگ سبز با سایه قرمز اند.

پیناتا:این گیاهان دارای برگ های بزرگی هستند که در حاشیه آن ها برگ های کوچکتری ایجاد می‎شود.

آفات

گیاهان کالانکوا، مستعد ابتلا به آفات مختلف از قبیل کنه های عنکبوتی و حشرات مقیاسند . در صورت وسیع نبودن آلودگی می‎توان با استفاده از دستمال آغشته شده به سموم دفع آفات، آفات را از بین ببرید.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:نمناک

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: