کد خبر: ١٧٦٨٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/11/08-١٠:٥٨

گیاه آپارتمانی پوتوس هیچ گونه حشره ای ندارد و یکی از بهترین گیاهان برای داخل آپارتمان است علاوه بر زیبایی باعث حفظ رطوبت هوا نیز می شود.

 

به گزارش آبادان خبر، گیاه پوتوس (پتوس)هم جذاب و هم بسیار مقاوم است و رشد راحت آن مشهور است.این گیاه بومی جنگل های جزایر سولومون است و قادر به سازگاری با گستره وسیعی از شرایط خارج از زیستگاه طبیعی مناطق گرمسیری خود می باشد.گیاه پوتوس نه تنها می تواند فضای شما را با رنگ و بافتش تغییر دهد، بلکه رتبه بالایی را در لیست گیاهانی دارد که به تصفیه هوا کمک می کنند. علاوه بر این، پوتوس ها رطوبت جو را افزایش می دهند و دی اکسید کربن را با اکسیژن جایگزین می کنند.

نگهداری پوتوس

روش صحیح نگهداری از گیاه آپارتمانی پوتوس
انواع گیاهان پوتوس:
مشهورترین نوع پوتوسها ، آعورم یا پوتوس طلایی و ملکه مرمر است ، در این بخش از نمناک تعداد کمی از معمول ترین پوتوس ها را معرفی کرده ایم که با روش های نگهداری آنها بیشتر آشنا شوید.

پوتوس طلایی:

همان طور که از اسم آن مشخص است، برگ های طلایی رنگارنگ (طلایی - زرد) دارد ؛ همچنین به عنوان شیطان ایوی یا ایوی جزایر سولومون شناخته می شود .پوتوس طلایی بومی جزایر سولومون و بخش هایی از جنوب شرقی آسیا است.از آنجا که پوتوس در شرایط نور کم رشد می کند، تمایل دارد که ویژگی های زردی را نشان دهد، می توانید پوتوس طلایی خود را یک یا دو ساعت در نور خورشید بگذارید.

ملکه مرمر:

ملکه مرمر رایج ترین نوع پوتوس است و رشد بسیار کندی دارد ؛ این گیاه شاخ و برگ های متمایل به سفید دارد.از آنجا که نگهداری ملکه مرمر سخت است ، کم تر هم محبوب است با این حال رشد کند آن باعث می شود برای فضای کوچک مناسب باشند.

پوتوس جید :

این نوع پوتوس به وسیله برگ های سبز تیره، رنگارنگ و کرم طلایی مشخص می شود ، جید سبز یک نسخه سبز از ملکه مرمری است و به عنوان ملکه سبز شناخته می شود.

پرورش پوتوس

توصیه هایی برای مراقبت و نگهداری از گیاه آپارتمانی پوتوس:
با اینکه مراقبت کردن از پوتوس بسیار آسان است، اما ما چند نکته به شما خواهیم گفت تا گیاه را سالم و خوشحال نگه دارید.ای گیاه همانند همه گیاهان برای رشد و ادامه حیات خود به نور، آب و گردش هوای مناسب نیاز دارد.

نور پوتوس :

پوتوس در شرایط نوری متفاوت بسیار خوب عمل می کند و حتی نور کم را تحمل می کنند، اما نور داخلی متوسط برایش ایده آل است.
در بیرون از خانه، در سایه می توانند رشد کنند.
هر جا که تصمیم بگیرید پوتوس خود را به نمایش بگذارید، باید از نور مستقیم خورشید اجتناب کنید.
از آنجا که تنها قسمت های سبز برگ ها می توانند انرژی ایجاد کنند، برگ ها کمبود نور را با روشن کردن رنگ سبزشان جبران خواهند کرد.
برگ های رنگ پریده که مایل به زرد هستند می تواند نشان دهنده نور خیلی کم باشد.
میزان نور پتوس

آب پوتوس :

خاک را مرطوب نگه دارید، اما مراقب باشید که زیاد آب ندهید گفتنش آسان است، نه؟
پوتوس زمانی که خاکش بین آبیاری ها خشک می شود، به بهترین عمل خود می رسد.
در زمان آبیاری مطمئن شوید که ریشه ها مرطوب باشند.
اگر برگ ها پژمرده و یا قهوه ای شدند، باید بیشتر به گیاه آب بدهید.
اگر برگ ها زرد بود، ممکن است بیش از حد آبیاری کرده باشید، آبیاری بیش از حد ممکن است باعث پوسیدگی ریشه ای شود.
نگذارید پوتوس در آب بماند، مگر اینکه تکه بریده شده ای از آن برای تکثیر باشد. پوتوس ها می توانند در آب و نیز خاک رشد کنند، اما آن ها زمان سختی برای ریشه دار شدن قلمه اش نیاز دارند. گیاه پوتوس در خاک مانند آب به خوبی شروع به رشد می کند.
آبیاری پتوس

دما پوتوس :

پوتوس می تواند دماهای متوسط از 55 تا 85 درجه فارنهایت(37 تا 67 درجه سانتی گراد) را تحمل کند، با این حال آن ها گیاهان گرمسیری هستند و بنابراین رطوبت بالا و دماهای بالای 70 تا 90 درجه فارنهایت (52 تا 72 درجه سانتی گراد) را ترجیح می دهند.

سمی بودن:
به ندرت کشنده هستند، خوردن پوتوس ها می تواند موجب استفراغ و سوزش در حیوانات خانگی و کودکان شود، زیرا حاوی کلسیم اوکسالتس می باشد.صاحبان حیوانات باید احتیاط بیشتری داشته باشند ، شما می توانید اطلاعات بیشتری در مورد سمیت در گیاهان پیدا کنید.

هوای پتوس

آفات و مشکلات گیاه آپارتمانی پوتوس:
شایع ترین علت مشکلات با پوتوس به راحتی درست می شوند.این گیاه خانگی هیچ گونه حشره یا بیماری جدی ندارد، با این حال ممکن است mealybugs را در آن پیدا کنید.
شما می توانید از یک تکه پنبه الکلی شده به منظور کشتن آفات استفاده نمائید. بنابراین هر هفته گیاه خود را بررسی کنید.
گیاهان پوتوس می توانند برای خانه و یا محل کار شما ، بسیار عالی باشند. پوتوس های تاف و ورساتی ، می توانند به صورت افقی روی پیش بخاری رشد کنند و یک دیوار را بگیرند یا از یک سبد آویزان عبور کنند. این گیاه زیبایی، رنگ و مزیت هایش را به هر محیطی می افزاید.
آفت پتوس

گیاه آپارتمانی پوتوس چه مشکلاتی دارد؟
علل برگهای زرد گیاه پوتوس:
برگ های زرد می تواند به مشکلات جدی مانند بیماری های قارچی ، پوسیدگی ریشه و نقطه های باکتریایی برگها اشاره می کند.
پوسیدگی ریشه اغلب توسط قارچ های ساکن خاک و بیش از حد مرطوب کردن خاک ایجاد می شوند؛ زه کشی ضعیف و انبوه گیاهان به نفع آن ها است.
پوتوس با برگ های زرد شده ممکن است پوسیدگی ریشه ای را نشان دهد. وقتی گیاه پوسیدگی ریشه ای دارد، برگ هایش زرد می شوند و ریشه ها سیاه و نرم خواهند شد.
دقت کنید که گیاه شما در جایی قرار داده شود که نور خورشید کافی دریافت کند، مطمئن شوید که آب خاک به خوبی تخلیه می شود و آب را به مقدار بهینه بریزید.
گیاه را از زمانی که قارچ پوسیدگی ریشه می گیرد، رها نکنید ؛ برگ های زرد شده را بکنید و بعد از هر کندن، تیغه ها را ضد عفونی کنید.
اگر این بیماری به ریشه هایش سرایت کرده باشد ، ممکن است دیگر قادر به نجات گیاه نباشید.
پوتوس ابلق

برگ های زرد گیاه آپارتمانی پوتوس چه علت و دلیلی دارند ؟
زرد شدن برگ های پیر در اغلب گیاهان بسیار رایج است، گاهی اوقات برگ های قدیمی می ریزند و شاخ و برگ های جدید رشد می کنند بنابراین اگر برگ ها دارند زرد می شوند ، آن هایی که در نزدیکی انتهای ساقه نیستند، نشان دهنده طبیعی بودن این فرآیند است.

اگر برگ های زرد بیشتر باشند و در کل گیاه رخ دهند اولین چیزی که باید به آن فکر کنید، آب دادن است.زمانی که آب کافی ندهید، گیاه مقداری از برگ ها را به منظور حفظ رشد خود می سوزاند.

مورد دیگری که می تواند روی این گیاهان خانگی تاثیر بگذارند، سرما و گرما است.نزدیک بودنشان به یک پنجره سرد و یا بودن در محل خیلی گرم.

اگر گیاه دارای ریشه های سفید باشد، به معنای نداشتن پوسیدگی ریشه ایاست، زیرا در این مشکل ریشه های پوسیده برنزه و قهوه ای هستند.

اگر ریشه گیاه بسیار متمرکز باشد، زمان آن است که گیاه را در گلدان جدید و بزرگتر با خاک جدید قرار دهید.

بدترین برگ های زرد را بکنید تا بتوانید ببینید آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. شما می توانید این گیاه را در اسفند ماه ، بارور و قلمه زنی کنید.

پوتوس قلبی

به طور کلی و خلاصه علت زرد و لکه دار شدن برگ گیاه پوتوس شامل:
علت زرد شدن :افراط در آبیاری یا کمبود آبیاری

خشکی بیش از حد گیاه پوتوس که باعث افتادن ساقه و برگ های گیاه و خشکی می شود.

برگ های سبز کم رنگ هستند:گل رو به محیط پر نور تری منتقل کنید.

برگ ها رنگ پریده هستند:شدت نور زیاد است، گل را به محیطی با شدت نور کمتر انتقال دهید.

زخم های سفید رنگ روی گیاه ایجاد شده:پوتوس دچار آفت شده است، از سم های آفت کش استفاده کنید.

نقاط قهوه ای روی برگ ها:آبیاری گیاه زیاد بوده است، بین هر 2 آبیاری سطح گلدان باید خشک شده باشد.

برگ ها چین و چروک دار میشوند:هوا خیلی سرداست ، گیاه رو به محل گرم تری منتقل کنید.

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:نمناک
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: