کد خبر: ١٧٤٣٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/10/18-٢١:٢٥

قاسم آهنین‌جان، شاعر پیشکسوت، طبق تشخیص نهایی پزشک معالج به سرطان مبتلا شده است.

 

به گزارش آبادان خبر، وی پیشتر گفت که از حدود پنج ماه پیش سمت راست صورتش درگیر دردهای شدید شده بود و اینکه بعد از جراحی فک و نتیجه پاتولوژی قرار شد که فک و غدد لنفاوی تحت عمل جراحی و شیمی درمانی و... قرار بگیرد.

اکنون مقدمات پزشکی از قبیل آزمایش، اسکن، گاما اسکن و... به پایان رسیده و قرار است آهنین‌جان هفته آینده عمل جراحی شود.

حالا که این شاعر ۶۲ ساله راهی اتاق عمل است ضمن قدردانی از جامعه پزشکی، به خصوص دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور که در مقابله با کرونا از جان و سلامتی خویش هزینه می‌کنند و نیز تمام کسانی که جویای حال و دعاگوی او بوده‌اند، خواسته‌ای هم از اهل شعر و ادب و هنر دارد.

آهنین‌جان در یادداشتی که آن را بخشی از وصیت‌نامه خود می‌خواند اعلام کرد که راضی نیست هیچ یک از هنرمندان، به ویژه شاعران در مراسم کفن و دفن او شرکت کنند.

آنچه در ادامه می‌خوانید بخشی از وصیت‌نامه قاسم‌ آهنین‌جان است و همین خواسته‌اش را اعلام کرده است.

بعونک یا لطیف

به وقت مرگ تنهایم بگذارید

بله. دقیقاً این بخشی از وصیتنامه اصلی و رسمی من است.

هرگز راضی نیستم و رضایت ندارم هیچ شخصی از هنرمندان و خاصه شاعران خوزستانی در کفن و دفن بنده حضور یابند یا بر سر گورم بیایند. به هیچ گونه از تسلیت و یادکرد و یادمان برای خویشتن رضایت ندارم چه در روزگار واقعی و چه در فضای مجازی.

از آنجا که مدت‌ها قبل گور خویش تهیه دیده‌ام و مشخص است و بنابر دلایلی نمی‌توان تغییر مکان دهم گورم را وگرنه حتماً گورجایی در گم‌آباد جهان برمی‌گزیدم که بنی‌بشری نداند به کجاست گورگاهم.

اما حرف اول و آخرم این است؛ لطفاً، لطفاً، لطفاً لااقل بگذارید روحم در آزار نباشد از شما و از حضورتان.

قاسم آهنین‌جان

اهواز

۱۴ دی ۱۳۹۹

از تازه‌ترین کتاب‌های آهنین‌جان می‌توان از «برق رگ‌ها بر پولاد دریا»، «سپید از گل‌ها چهره‌ها در باران»، «مینیاتورهای سیاه تنهایی» و مجموعه کامل اشعار پیشین او در یک مجلد نام برد.

منبع:ایسنا

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: