کد خبر: ١٥٨٧٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/12-١٠:٥٤

در این مطلب دستورالعمل تهیه یک نوع غذای خوشمزه و مقوی را به شما آموزش می دهیم.

 

آبادان خبر: امروز قصد داریم طرز تهیه سوسیس صبحانه خانگی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم:
گوشت چرخ کرده ۷۰۰ گرم

شکر ۱ ق غ

نمک و فلفل ۱ ق چ

پودر سیر ۱ ق چ

پودرآویشن ۱ ق غ

جعفری خشک شده ۱ ق غ

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

سلام عرض می کنم خدمت شما دوستان عزیزم. امیدوارم که حالتان خوب باشد و سرشار از انرژی باشید. بازم با یه دستور غذایی عالی و پرکاربرد اومدم خدمتتون. امروز می خواهم واستون طرز تهیه یک غذای فوق العاده خوشمزه رو بزارم، اسم غذا سوسیس صبحانه خانگی است. این سوسیس را می‌توانید در خانه و با وسایل کاملا بهداشتی و در دسترس تهیه کنید. شما می‌توانید سوسیس را به همراه تخم مرغ مخلوط کرده  و آن را به عنوان صبحانه میل کنید.

مرحله اول تهیه سوسیس صبحانه خانگی:
در ابتدا با یک کاسه تهیه کنید، سپس گوشت چرخ کرده مرغ یا بوقلمون را درون آن بریزید و بعد ادویه‌ها که شامل: فلفل، نمک، پودر سیر، جعفری خشک شده و شکر را به مواد یا همان گوشت اضافه کنید. مواد را با دست به خوبی ورز دهید تا کاملا مواد به خورده گوشت برود. شما می‌توانید ادویه‌ها را با توجه به میزان علاقه خودتان تنظیم کنید و هر ادویه‌ای که بیشتر دوست دارید را افزایش دهید.

من با توجه به سلیقه شخصی خودم به جای جعفری خشک مقداری پودر آویشن به مواد زدم، چون پودر آویشن طعم خیلی خوبی به سوسیس شما میدهد و حتی بویه گوشت را میگیرد.

مرحله دوم تهیه سوسیس صبحانه خانگی:
حالا با دستتان مقداری از گوشت را بگیرید و ان را به اندازه یک گردو گرد کنید. بعد از اینکه مواد را به اندازه گردو در آوردیم یک ماهیتابه تهیه کنید، درون آن را مقداری روغن بریزید و ان را رویه شعله گاز با حرارت متوسط قرار دهید، اجازه دهید تا روغن داغ شود، سپس گوشت‌های چرخ کرده را درون آن بریزید و اجازه دهید تا دوطرفه سوسیس‌های شما کاملاً سرخ شود و رنگ آن قهوه‌ای شود.

مامی فودی هایه گلم شما می توانید هم سوسیس هارا در تابه سرخ کنید و هم می توانید آن را در سینی هایه فر قرار دهید و بعد ان را به مدت ۳۵ دقیقه در فر با دمایه ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا سوسیس شما پخته شود.

برای اینکه طعم سوسیس شما بهتر شود می‌توانید گوشت چرخ کرده را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید، چون هرچه گوشت در یخچال قرار بگیرد، طعم آن بهتر می شود.

مرحله سوم تهیه سوسیس صبحانه خانگی:
بعد از اینکه مواد را سرخ کردید آن را از روغن خارج کرده و اجازه دهید تا روغن اضافی آن خارج شود. سپس سوسیس‌های صبحانه شما آماده شده است. می‌توانید آن را با هر نانی که دوست دارید میل کنید.

نکته اگر برای درست کردن سوسیس خانگی از گوشت مرغ استفاده می‌کنید بهتر است از گوشت سینه مرغ استفاده کنید. اگر هم از گوشت گوساله استفاده میکنید بهتر است از قسمت گوشت ران آن استفاده کنید.

امیدوارم که از تهیه این غذا لذت برده باشید و ان را برایه اعضایه خانواده یا مهمانانتان درست کنید و از خوردن این غذایه خوشمزه در کنار هم لذت ببرید و لحظات خوب و خوشی را ثبت کنید. بهتون پیشنهاد می کنم برایه یکبار هم که شده این سوسیس کاملا بهداشتی و مقوی رو تهیه کنید و از خوردن آن در وعده صبحانه لذت ببرید. شما می توانید در کنار سوسیس تخم مرغ هم سرو کنید. تلفیق سوسیس و تخم مرغ عالی می شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

صبحانه،صبحانه خانگی،سوسیس صبحانه خانگی،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: