کد خبر: ٢٦٠٩٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/28-١٩:٠٠

مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس گفت:از ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها ۴۱۸ پرونده احتکار وامتناع از عرضه کالاهای اساسی تشکیل و یک هزار و۴۰۰ میلیارد ریال جریمه صادر شد.

 

آبادان نیوز : غلامرضا سالاری، گفت: از ابتدای اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، تعزیرات حکومتی استان در حوزه‌های مختلف اعم از تولید، عرضه و خدمات، طرح‌های ضربتی نظارتی اجرا کرده و با سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده‌ها، صدور احکام قاطع و بازدارنده و اجرای بدون اغماض احکام صادره، اقدامات مؤثری را در برخورد با متخلفین و اخلالگران انجام داده است.

وی افزود: با اجرای طرح عادلانه سازی یارانه‌ها، سودجویان فرصت را برای احتکار کالا و عرضه آنها هنگام افزایش قیمت‌ها، غنیمت شمردند و این موضوع موجب بروز اشکالاتی در عرضه کالاهای اساسی شد که البته با اقدامات خوب و هماهنگ اعضای کمیسیون تنظیم بازار استان فارس، شاهد کمترین تنش‌ها در بازار کالاهای اساسی این استان بودیم.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان با بیان اینکه در حوزه کالاهای اساسی احکام سنگینی برای محتکرین صادر و اجرا شده است، افزود: از ابتدای اجرای طرح مذکور، ۴۱۸ پرونده احتکار، اخفا و امتناع از عرضه کالاهای اساسی در شعب تعزیرات حکومتی فارس رسیدگی و منجر به صدور احکام جریمه نقدی به میزان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای متخلفین و عرضه کالاهای کشف شده در بازار شد.

سالاری با بیان اینکه عمده انبارهای احتکار کالا، توسط گزارشات مردمی کشف شده که این مهم حاکی از تأثیر نظارت‌های مردمی بر کشف و کاهش تخلفات است، گفت: از شهروندان تقاضا داریم تا در صورت اطلاع از احتکار کالا، موارد را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و یا پلیس امنیت اقتصادی گزارش کنند تا نسبت به برخورد با متخلفین اقدام قانونی انجام شود.

منبع : مهر

 

پایگاه اطلاع رسانی نشریه برکه بطور منظم خبر های استان فارس علی الخصوص خبر شیراز را به همراه اخبار خوزستان و جنوب ایران را برای شما منتشر میکند  با ما همراه باشید.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: