کد خبر: ١٩٩٥٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/13-٠٩:٢٤

پلمب سه سفره‌خانه‌ متخلف، کشف ۸۸ دستگاه وسیله نقلیه تحت تعقیب و مسروقه، ۲۲ لیتر مشروب، ۲۵ کیلو مواد مخدر و چهار تیغه سلاح سرد از اقدامات روز یکشنبه ماموران سبزپوش انتظامی تهران بزرگ بود؛ پلیس فتا نیز نسبت به فروشگاه‌های جعلی اینستاگرام هشدار داد.

 

به گزارش آبادان خبر، سرهنگ سید امین موسوی، رئیس کلانتری ۱۶۶ لواسانات شامگاه یکشنبه اظهار داشت: ماموران ما با اجرای ایست بازرسی و پاکسازی گردنه قوچک (ورودی بخش‌های لواسانات و رودبار قصران) موفق به توقیف ۱۶ دستگاه موتورسیکلت قارقارک و ۴ چرخ، ۲۲ لیتر مشروب، ۴ تیغه سلاح سرد و دستگیری ۹ متخلف شدند.

پلمب ۳ سفره‌خانه سنتی متخلف در شمال پایتخت

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ اظهار داشت: در راستای اجرای طرح نظارتی برخورد با تخلفات اصناف، ماموران به ۳ واحد سفره‌خانه در حوالی خیابان‌های "ونک" و "قلهک"، مشکوک شدند.
سرهنگ‌ "نادر مرادی" افزود: پس از بازدید صورت گرفته مشخص شد، متصدیان با بستن درهای ورودی و خروجی صنف خود بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضمن استعمال قلیان، پاتوقی برای افراد مجرم و انجام برخی رفتارهای هنجارشکن ایجاد کرده‌اند.

به گفته وی، هر ۳ واحد تحت عنوان تخلفات صنفی و غیراخلاقی پلمب شده و متصدیان آن‌ها برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند.

این مقام انتظامی خطاب به شهروندان خواست تا با توجه به شیوع و آغاز موج چهارم بیماری کرونا و اینکه حفاظت از سلامت شهروندان از اولویت‌های اصلی پلیس است، در صورت مشاهده اینگونه موارد سریعاً از طریق سامانه ۱۱۰ مراتب تخلف را با پلیس در میان بگذارند.

کشف ۵۴ دستگاه وسیله نقلیه تحت تعقیب طی ۷۲ گذشته

فرمانده یگان امداد فاتب اعلام کرد: ماموران پس از راه‌اندازی چندین واحد تخصصی گشت‌زنی و انجام گشت‌های انتظامی به صورت همزمان در سطح شهر، موفق به کشف هشت دستگاه خودرو مسروقه، شش دستگاه موتورسیکلت مسروقه و ۵۴ دستگاه خودرو تحت تعقیب در کمتر از ۷۲ ساعت شدند.

سرهنگ "سلمان آدینه‌وند" با اعلام اینکه در رابطه با کشفیات مذکور سه سارق دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: نیروهای یگان امداد فاتب متشکل از واحدهای گشت موتورسوار، خودرویی و نیروهای پاس پیاده با اعزام به کلانتری‌های سطح شهر در برقراری امنیت کلانشهر تهران نقش بسزایی داشتند.

توقیف اتوبوس مسافربری با ۲۰ کیلوگرم شیشه

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر بزرگ اعلام کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی ماموران عملیات ویژه این پلیس، مشخص شد یکی از قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارد با همکاری ۲ تن از همدستانش مقادیری مواد روانگردان شیشه را به وسیله یک اتوبوس مسافربری از مرزهای کشور به پایتخت برساند.

سرهنگ "عبدالوهاب حسنوند" افزود: در همین راستا محورهای مواصلاتی به شهر تهران تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار گرفت و ماموران موفق به توقیف خودرو در محدوده میدان "آقا نور" و دستگیری ۳ متهم شدند.

به گفته وی، در بررسی‌های تخصصی از داخل اتوبوس مسافربری ۲۰ کیلو و ۴۵۰ گرم شیشه کشف شد.

دستگیری مردی ۵۵ ساله با ۳ کیلوگرم شیشه در مترو

رئیس پلیس مترو تهران بزرگ با بیان اینکه بسیاری از سوداگران مرگ و واردکنندگان مواد افیونی از مترو برای سهولت تردد استفاده می‌کنند، به آخرین مورد این تخلفات اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس کنترل با توجه به رفتار مشکوک یکی از مسافران که ساکی در دست داشته و آدرس مکانی را پرس‌وجو می‌کرد، و به سوالات ماموران پاسخ درستی نمی‌داد، بازرسی کردند.

سرهنگ "سعید عطا الهی" افزود: در این بازرسی ۳ کیلو مواد مخدر شیشه کشف و متهم که مردی ۵۵ ساله بود دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس پیشگیری قرار گرفت.

کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر در تهرانپارس

فرمانده یگان امداد فاتب اظهار داشت: واحد گشت انتظامی در حال گشت‌زنی هدفمند در محدوده تهرانپارس متوجه رفتار مشکوک یک دستگاه خودرو پارس سفید شد و با زیر نظر داشتن آن در مدت کوتاهی به فروش مواد مخدر توسط راننده پی برد.

سرهنگ "سلمان آدینه‌وند" گفت: با هماهنگی مرکز پیام ماموران سریعاً وارد عمل شده و خودرو مذکور را که بلافاصله اقدام به فرار کرد توقیف و متهم دستگیر شد؛ همچنین در این تعقیب و گریز راننده با پرتاب کردن بسته‌ای قصد معدوم کردن آثار جرم را داشت که آن بسته (۲ کیلوگرم تریاک) نیز توسط پلیس ضبط شد.

به گفته وی، متهم به نحوه تهیه مواد مخدر خود از کشورهای خلیج فارس اعتراف کرد که با تهیه مواد از شهرهای جنوبی و قاچاق به داخل کشور قصد فروش آن را در داخل شهر تهران داشته که توسط ماموران دستگیر و ناکام ماند.

نشانه‌ها را بشناسید تا طعمه فروشگاه‌های جعلی اینستاگرام نشوید

پلیس فتا با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام راه‌اندازی فروشگاه‌های جعلی است؛ بدین صورت که مجرم با جلب توجه شهروندان (مشتریان) وجه کالا را دریافت و دیگر پاسخگوی آنان نیست. این فروشگاه‌های جعلی نشانه‌هایی دارند که توجه به آن‌ها از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران سایبری جلوگیری می‌کند.

۱: از آنجایی‌که در صورت کلاهبرداری و عدم پاسخگویی از سوی فروشنده، کاربران اینستاگرام می‌توانند اعتراض خود را از طریق کامنت منتشر کنند، فروشگاه‌های جعلی معمولاً این امکان را بسته و یا اینکه تنها تعدادی اکانت محدود و به صورت تکراری و مشکوک در تمامی پست‌ها اقدام به درج نظر مثبت کرده‌اند.

۲: فالورهای چند ده هزار نفری به هیچ عنوان نشان دهنده اعتبار صفحه اینستاگرامی نیست، چراکه این فالورها نیز می‌توانند خریداری شده و اکانت‌های واقعی نباشند، پس در صورتی که تعداد لایک و مشاهده پست‌های یک صفحه فروشگاهی در اینستاگرام با تعداد مخاطبان آن تناسب نداشت می‌توان به آن مشکوک شد.

۳: فروشگاه‌های جعلی معمولا آدرس و تلفن ثابتی نداشته و امکان مراجعه حضوری ندارند.

۴: یکی از ترفندهای فروشگاه‌های جعلی برای جلب توجه مخاطب درج قیمت‌های پایین‌تر از معمول است از این رو در صورت مشاهده اینگونه تبلیغات در اینستاگرام فوراً اعتماد نکنید.

 

پلیس فتا،مواد مخدر،استان تهران،پلیس مبارزه با مواد مخدر،کرونا،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: