کد خبر: ١٩٠٥٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/12-٢٣:١٣

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: خروج خودروهای بومی از شیراز وسایر شهرستان‌های قرمز و نارنجی استان و همچنین ورود خودروهای غیر بومی به شیراز و شهرستان‌های قرمز و نارنجی ممنوع است و خودروهای متخلف با جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی روبرو خواهند شد.

 

به گزارش آبادان خبر، عبدالرضا قاسم پور،روز پنج‌شنبه اظهار کرد: بر همین اساس مبادی وروی و خروجی شیراز و سایر شهرستان‌های استان به ویژه طی امروز و فردا با شدت بیشتری کنترل خواهد شد و با خودروهای متخلف برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شدت گرفتن روند شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان و افزایش آمار مبتلایان، از شهروندان انتظار داریم که همانند سال گذشته به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند تا در روزهای بعد از پایان تعطیلات نوروز شاهد وقوع اتفاقات تلخ نباشیم.
او اظهار داشت: با توجه به روند صعودی آمار و افزایش مبتلایان، در بیمارستان‌های چمران و نمازی شیراز مجددا پذیرش بیمار داشته‌ایم و فعالیت بیمارستان پشتیبان هم مجددا از سر گرفته خواهد شد.
مصوبه دورکاری کارکنان رعایت شود
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به اعمال برخی محدودیت‌ها با تغییر رنگ‌بندی شهرها به قرمز و نارنجی افزود: این محدودیت‌ها شامل دورکاری کارکنان دولت، فعالیت اصناف، تردد خودروها، آموزش و برگزاری مراسم‌های فرهنگی و اجتماعی است که باید بر اساس مصوبه ستاد رعایت شود.
قاسم پور گفت: در بحث دورکاری کارکنان دولت در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان در محل کار حاضر می‌شوند و ۲ سوم به شکل دورکاری فعالیت می‌کنند (به جز دستگاه‌های حاکمیتی و خدمات رسان ضروری)، در شهرهای نارنجی یک دوم کارکنان در محل کار حضور می‌یابند و فعالیت یک دوم از طریق دورکاری است و در شهرهای زرد هم دو سوم کارکنان در محل کار حاضر می‌شوند و یک سوم از طریق دورکاری فعالیت می‌کنند.
آموزش در تمام مقاطع و پایه‌ها مجازی است
وی ادامه داد: در بحث آموزش نیز کماکان آموزش در تمام مقاطع و پایه‌های تحصیلی به شکل مجازی انجام می‌شود و آموزش حضوری نداریم.
او ادامه داد: همچنین تمام برنامه‌ها و مراسم‌های فرهنگی، آیینی، اجتماعی و مذهبی و همچنین نمازهای جمعه و جماعات در شهرهای قرمز و نارنجی به طور کامل تعطیل است.
معاون استاندار فارس افزود: در بحث فعالیت اصناف و گروه‌های شغلی هم در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک، در شهرهای نارنجی مشاغل گروه یک و دو و در شهرهای زرد مشاغل گروه یک، دو و سه می‌توانند فعال باشند.
قاسم پور گفت: چنانچه شاهد افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌ها باشیم و در مجموع وضعیت بیماری در استان وخیم تر شود به ناچار باید محدودیت‌های بیشتری را نیز اعمال کنیم که اعمال این محدودیت‌ها مسائل و مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه برای صنوف مختلف ایجاد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: بنابراین انتظار داریم که مردم با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و جدی گرفتن هشدارها، کمک کنند که از این شرایط نیز عبور کنیم.
۹ شهرستان فارس در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارند
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: هم‌اینک از ۳۶ شهرستان استان فارس، سه شهرستان زرین دشت، ارسنجان و داراب در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان شیراز، مرودشت، ممسنی، سپیدان، کازرون و جهرم در وضعیت نارنجی قرار دارند.
قاسم پور ادامه داد: سایر شهرستان‌های فارس نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و هیچ شهرستانی در استان دارای وضعیت آبی نیست.

 

کرونای انگلیسی،ستاد کرونا،کرونا،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: