کد خبر: ١٨٨٢٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/03-١١:٠٣

رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: عدم توجه به هشدارهای مسؤولان بهداشتی موجب ابتلای ۱۱ مورد و فوت یک نفر از اعضای سه خانواده شد.

 

به گزارش آبادان خبر، حسن فخرایی صبح امروز اظهار داشت: در چند روز گذشته فردی که مهمان فرزند پسر خود در شهر بوشهر بود پس از شرکت در جشن عروسی در یکی از تالارهای شهرستان بوشهر با بروز علائم بیماری کرونا به بیمارستان مراجعه نموده اما به علت درگیری شدید ریوی، در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: خوشبختانه با اقدام به‌موقع تیم‌های رهگیری مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، رهگیری کامل افراد در معرض تماس نزدیک با فرد مبتلا توسط مراقبین سلامت انجام و با مثبت شدن نتیجه آزمایش ۱۱ نفر از اعضای سه خانواده همگی آن‌ها در شرایط قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

فخرایی حال عمومی افراد در قرنطینه را خوب اعلام کرد و گفت: مایحتاج ضروری و غذای روزانه این افراد توسط یکی از بستگان این خانواده به آنان در درب منزل تحویل داده می‌شود.

وی با اشاره به افزایش موارد تردد در شهر بوشهر افزود: تجمع و تردد در شهرها از عوامل مهم افزایش ابتلا به بیماری کرونا است و پرهیز از مسافرت و جابجایی عامل اصلی قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شناخته‌شده است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ادامه داد: متأسفانه شاهد افزایش مسافرت‌ها به شهر بوشهر و تردد در مراکز خرید جهت خریدهای نوروزی هستیم که این امر موجب افزایش موارد مثبت کرونا و موارد بستری در بیمارستان‌ها شده است.

وی تصریح کرد: برای رفاه حال شهروندان در روزهای تعطیل نوروزی ۵۰ ‌درصد از مراکز خدمات جامع سلامت در شهرستان بوشهر با کلیه پرسنل و ظرفیت خود فعال و آماده ارائه رایگان خدماتی نظیر رهگیری و انجام تست تشخیص سریع کرونا برای افراد در معرض تماس نزدیک با افراد مثبت شناسایی‌شده می‌باشند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: در صورت نیاز، خدمات مراقبتی توسط تیم مراقبت در منزل شامل پزشک عمومی و پرستار در منزل افراد مبتلا ارائه می‌شود.

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:فارس

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: