کد خبر: ١٨٧٧٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/30-٢٢:٣٥

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۶ نفر دیگر آمار جانباختگان کرونایی استان به سه هزار و ۳۳۲ نفر رسید.

 

به گزارش آبادان خبر، سید روح اله حسینی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، ۶۷۶ هزار و ۸۹۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۸۱ هزار و ۹۳۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۵۲ هزار و ۹۹۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد چهار هزار و ۵۲۳ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع ۱۸۶ هزار و ۴۵۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۶۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۳۳۲ اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۱۷۶ هزار و ۶۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با توصیه به رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها، هشدار داد: بسیار دوست داشتیم تا در زمان تحویل سال جدید، آمار ریشه کنی کرونا را اعلام کنیم، اما تقدیر اینگونه نبود و این ویروس همچنان در جامعه در حال گردش است و قربانی می‌گیرد.

این مقام مسئول در دانشگاه از مردم خواست تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و برگزاری مراسم نوروز، دورهمی‌های خانوادگی و صله رحم امسال به صورت مجازی، یاری گر و پشتیبان مدافعان سلامت در مبارزه با این ویروس باشیم.

 

آبادان نیوز،آبادان خبر،کرونا،دانشگاه پزشکی شیراز

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: