کد خبر: ١٦٦٥٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/08/25-١٠:٤٣

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت:سه هزار و ۹۲۳ نفر به دلیل عارضه تنگی نفس بعد از بارش باران به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند.

 

به گزارش آبادان خبر، فرهاد ابول نژادیان شنبه شب در پیامی در شبکه‌های اجتماعی خود اعلام کرد: خوزستان اولین باران پاییزی خود را با مراجعه سه هزار و ۹۲۳ نفر به بیمارستان‌ها پشت سر گذاشت. از این تعداد مراجعه کننده، ۳۷۹ نفر با مشکلات تنفسی در مراکز درمانی بستری شدند.

وی افزود: مدافعان سلامت و همکاران پرتلاش ما در بیمارستان‌های استان با وجود درگیری شبانه روزی یا بحران کرونا در سه شبانه روز و با دقت به تمام بیماران تنفسی نیز ارائه خدمت کردند.

با وجود پیش بینی بارش باران برای امروز و فردا در خوزستان احتمال افزایش این تعداد مراجعه کننده به دلیل تنگی نفس وجود دارد.

طی سال‌های گذشته بارش اولین باران پاییزی در استان خوزستان به خصوص اهواز برای برخی از مردم و خصوصاً افراد بیمار یا دارای آلرژی فصلی با عارضه تنگی نفس همراه است و آنها باید برای تداوم خوب نفس کشیدن به مراکز درمانی مراجعه کنند.

با گذشت حدود یک دهه از این وضعیت ولی مسئولان هنوز به صورت دقیق اعلام نکرده‌اند که چرا این عارضه همراه با بارش اولین باران پاییزی رخ می‌دهد.

فلرهای نفتی، گرده افشانی درختی به نام کنوکارپوس و سایر آلودگی‌های خوزستان از جمله عوامل بروز این عارضه عنوان شده‌اند.

منبع:مهر

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: