کد خبر: ١٦٠٠٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/19-٠٩:٣٨

سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: متاسفانه اوضاع کرونا در کشور و استان خوزستان خوب نیست و تخت‌های بیمارستانی یکی پس از دیگری اشغال و بیمارستان‌ها به نوبت وارد چرخه پذیرش بیماران کرونایی می‌شوند.

 

به گزارش آبادان خبر، سید مهدی علوی رئیس مرکز بهداشت استان اظهار کرد: متاسفانه اوضاع کرونا در کشور و استان خوزستان خوب نیست و تخت‌های بیمارستانی یکی پس از دیگری اشغال و بیمارستان‌ها به نوبت وارد چرخه پذیرش بیماران کرونایی می‌شوند.

وی افزود: با این وضعیت در شرایطی قرار گرفته‌ایم که ناچار به اعمال محدودیت‌هایی در پذیرش سایر بیماران شده و این مسئله خود باعث بروز مشکلات دیگری خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: همکاری بین بخشی و مشارکت عمومی دو اصل اساسی در کنترل اپیدمی‌ها است و حکومت باید به صورت یکپارچه برای کنترل بیماری وارد عمل شود چرا که نمی‌شود به بهانه معیشت سلامتی را قربانی کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی بهداشتی و تدوین دستورالعمل‌های بهداشتی به عهده ما در مراکز بهداشت است اما اجرای آن بدون مشارکت سایر دستگاه‌ها و مردم جامعه امکانپذیر نیست.

سیدمهدی علوی تصریح کرد: متاسفانه برخی از سازمانها، ادارات و سایر اماکن عمومی برخورد قابل قبولی در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا ندارند.

وی بیان کرد: به عنوان مثال در ستاد استانی مقابله با کرونا خاموشی چراغ پارکها مصوب شد که در حال حاضر شاهد تجمع مردم در بوستان‌ها هستیم.

علوی عنوان کرد: وظیفه ما نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و ضمانت اجرای آن خواست حاکمیت و برخورد با خاطیان و متخلفین است.

وی افزود: در شرایط قرمز تمام پارک‌ها، مدارس، آموزشگاه‌ها، اماکن و مشاغل به جز مشاغل حیاتی و ضروری باید تعطیل شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در خصوص واکسن‌ آنفلوآنزا گفت: در ابتدا ۲۳ هزار واکسن وارد شد که خوشبختانه این آمار کامل و بیشتر شده همچنین واکسن آنفلوآنزا برای افرادی همچون زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد مسن به صورت رایگان از طریق مراکز بهداشت توزیع می‌شود.

منبع:فارس

خوزستان،مرکزبهداشت خوزستان،واکسن آنفلوآنزا،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: