کد خبر: ١٦٧١٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/08/28-١١:٢١

سرپرست شهرداری خرمشهر به همراه ریاست اداره میراث فرهنگی و گردشگری خرمشهر از ساختمان تاریخی و ثبت ملی هلال احمر بازدید کرد.

 

به گزارش آبادان خبر، منصور علوانی به همراه سجاد پاک گهر ریاست اداره میراث فرهنگی و گردشگری خرمشهر از ساختمان تاریخی و ثبت ملی هلال احمر واقع در خیابان فردوسی بازدید کرد.

سرپرست شهرداری خرمشهر ضمن برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در راستای احیاء این ساختمان با حفظ بافت تاریخی آن بر لزوم ایجاد مجموعه فرهنگی و موزه ای دراین ساختمان تاریخی تاکید کرد. استفاده از بناهای تاریخی در راستای کارکردهای گردشگری و ... می تواند به آن عملکردی زنده ببخشد ، بنابراین ضروری است از اینگونه میراث های گرانبها به عنوان ابزاری استفاده کرد که نه تنها امروزه بلکه نسل های آینده نیز قادر به حفظ و تداوم حفاظت از آنها باشند.

 

تابلوهای تصاویر شهدای معزز در بلوار شهدای گمنام توسط شهرداری خرمشهر
به گزارش آبادان خبر، تابلوهای تصاویر شهدای معزز هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در بلوار شهدای گمنام توسط شهرداری خرمشهر بهسازی شدند ، 35 تابلو پس از رنگ آمیزی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با نصب تصاویر شهدای گرانقدر بهسازی و درختان مقابل تصاویر این شهدا نیز هرس و فرم دهی شدند.

 

دیدار سرپرست شهردارى خرمشهر با خانواده شهيد مدافع حرم صالح حسن زاده
به گزارش آبادان خبر، منصور علوانی سرپرست شهرداری خرمشهر به همراه حجت الاسلام والمسلمین عادل پور امام جمعه خرمشهر ، فرماندار خرمشهر ، فرمانده سپاه و برخی دیگر از مسئولین شهری در شامگاه شنبه ۲۴ آبان ماه با خانواده شهید سرافراز مدافع حرم حاج صالح حسن زاده به مناسبت سالگرد شهادت این شهید گرانقدر خرمشهری دیدار و یاد و خاطره شهید معزز را گرامی داشت .

 

بازدید و نظارت میدانی سرپرست شهرداری خرمشهر بر روند عملیات دفع آبهای سطحی
به گزارش آبادان خبر، منصور علوانی سرپرست شهرداری خرمشهر بر روند عملیات دفع آبهای سطحی ناشی از بارندگی بازدید و نظارت میدانی کرد . سرپرست شهرداری خرمشهر از همان ساعات اولیه بارش باران با حضور میدانی در سطح شهر ، هماهنگی های لازم را با عوامل شهرداری جهت تسریع در رفع آبگرفتگی برخی از معابر در پِی بارندگی را صادر که در نهایت در کمتر از ۲۴ ساعت تمامی معابری که دچار آبگرفتگی معابر شدند از جمله خیابان حافظ ، رفع مشکل و آب های سطحی دفع شد .

 

هرس ٣٣ هزار اصله درخت جهت پيشگيرى از بروز آلرژى پاييزى در خرمشهر
به گزارش آبادان خبر، منصور علوانی سرپرست شهرداری خرمشهر از هرس و فرم دهی ۳۳ هزار اصله درخت جهت پیشگیری از بروز آلرژی پاییزی خبر داد و افزود : با توجه به بخشنامه صادره از استان ، در راستای پیشگیری از بروز آلرژی پاییزی بویژه در افرادی که دچار مشکلات تنفسی می باشند ، اجرای طرح هرس کل درختان سطح شهر در دستور کار شهرداری خرمشهر قرار گرفت و در طی یک ماه تا اواسط آبان ماه بیش از ۳۳ هزار اصله درخت توسط شهرداری خرمشهر هرس شد .

علوانی خاطر نشان کرد : اجرای این طرح تا هرس سایر درختان در بوستان ها و بلوارهای سطح شهر همچنان ادامه خواهد داشت تا ان شالله مشکل خاصی وجود نداشته است . این درختان علاوه بر هرس ، در راستای زیباسازی سیما و منظر شهری ، فرم دهی نیز می شوند .

 

آغاز عملیات اجرایی لوله گذاری کانال دفع آب های سطحی خیابان حافظ توسط شهرداری خرمشهر
به گزارش آبادان خبر، عملیات اجرایی لوله گذاری کانال دفع آب های سطحی خیابان های حافظ و خیام واقع در بلوار نقدی توسط شهرداری خرمشهرآغاز شد. این خیابان ها دو خیابان بحرانی در هنگام بارش باران به لحاظ آبگرفتگی معابر بوده که مشکلاتی متعددی را به جهت تردد برای شهروندان بوجود آورده بودند بنابراین شهرداری خرمشهر در راستای برون رفت از وضعیت فعلی و عدم آبگرفتگی این معابر در زمان بارش باران لوله گذاری کانال دفع آب های سطحی را اجرا و عملیاتی نمود تا خیابان های حافظ و خیام از دسته معابر بحرانی خارج شوند.

 

تمهیدات شهرداری خرمشهر جهت کاهش آبگرفتگی معابر ناشی از بارندگی

به گزارش آبادان خبر، منصور علوانی سرپرست شهرداری خرمشهر از اقدامات و تمهیدات شهرداری خرمشهر در راستای کاهش آبگرفتگی معابر ناشی از بارندگی گفت و خاطر نشان کرد : کارگروه هایی را تشکیل دادیم و نقاط بحرانی که هر ساله شاهد آبگرفتگی معابر می شدند شناسایی و اقداماتی نیز انجام شد ، از جمله لایروبی کانال های دفع آب های سطحی بویژه در نقاط حادثه خیز و لایروبی جوی های روباز در برخی از مناطق مانند کوی سوم خرداد و کوی زهیریه از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

علوانی تصریح کرد : پمپ هایی را خریداری تا در مواقع اضطراری جایگزین نمائیم و خیابان حافظ نیز که هر ساله یکی از معابر بحرانی بوده لوله گذاری آن انجام شد  تا ان شالله در سال جاری شاهد کاهش آبگرفتگی معابر ناشی از بارندگی های با حجم بالا باشیم.

سرپرست شهرداری خرمشهر در ادامه افزود: با توجه به اینکه خرمشهر فاقد شبکه دفع آب های سطحی می باشد از این رو مطالعاتی را انجام و در حال آماده سازی طرح هستیم ، جلساتی نیز با سازمان منطقه آزاد اروند در جهت تامین اعتبار اجرای پروژه تشکیل شد که اگر اعتبار لازم اخذ و این پروژه عملیاتی شود ما دیگر شاهد آبگرفتگی معابر ناشی از بارندگی در خرمشهر نخواهیم بود.

علوانی خواستار همکاری مشترک اداره آب و فاضلاب خرمشهر در این زمینه بویژه لایروبی کانال های فاضلاب شد.
منبع:شهرداری خرمشهر
خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: