کد خبر: ١٦٦٩٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/08/27-١٩:١٥

بسته خبری منطقه آزاد اروند

تغییرات جدید در منطقه آزاد اروند

معاونت توسعه مدیریت و مدیریت زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شدند.

 

انتصاب معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند

به گزارش آبادان خبر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان «سروش شریفی» را به عنوان معاون توسعه مدیریت منصوب کرد.

شایان ذکر است پیش از این احمد رستمی عهده دار این سمت بود.

 

انتصاب مدیر زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد اروند

به گزارش آبادان خبر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان «آرش تمی» را به عنوان مدیر زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات منصوب کرد.

 

ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاوزی

قدرت اله طمیمیان ضمن اعلام این خبر و بیان دستورالعمل صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی و نظارت بر آن، خاطرنشان کرد: این دستور العمل با هدف بهبود معیشت کشاورزان و توسعه پایدار روستایی، حفظ حقوق و منافع مشروع قانونی فعالان بخش گردشگری کشاورزی و استفاده از ظرفیت آنها جهت پیشبرد اهداف گردشگری و نظارت بر فعالیت و عملکرد آنها، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان و کاهش نامطلوب آثار زیست‌محیطی؛ ابلاغ شده است.

وی در توضیح شرایط عمومی مورد نیاز برای صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی، اظهار داشت: شرایط عمومی مورد نیاز برای صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی، بهداشت و ایمنی، رسته‌های فعالیتی مرتبط با گردشگری کشاورزی، مراحل صدور مجوز فعالیت، مدارک مورد نیاز متقاضی، وظایف دارنده مجوز، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری و فرایند صدور مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی بخشی از شاخص‌های تعریف شده در دستورالعمل مورد نظر به شمار می‌آید.

طمیمیان تصریح کرد: متقاضیان دریافت مجوز فعالیت گردشگری کشاورزی، جهت اجرای طرح می بایست مطابق با میزان اراضی مورد نیاز طبق عناوین مشخص شده درخواست خود را به کمیته فنی سازمان منطقه آزاد اروند، ارائه نمایند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص مساحت و نصاب اراضی مورد نیاز، گفت: حداقل مساحت مورد نیاز در بخش زراعت ۱۰۰۰۰ متر مربع، بخش باغبانی ۵۰۰۰متر مربع، دامداری و دامپروری بر حسب مجوزی که از جهاد کشاورزی جهت فعالیت دامداری و دامپروری اخذ شده است، پرورش ماکیان بر حسب مجوزی که از جهاد کشاورزی جهت پرورش ماکیان اخذ شده است و سایر فعالیت های تولید و عرضه محصولات کشاورزی نیز بر حسب مجوزی که از جهاد کشاورزی جهت امور مربوطه اخذ شده است.

 

اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال حمایت مالی سازمان منطقه آزاد اروند از جشنواره تئاتر استانی

به گزارش آبادان خبر، حمید بحرینی با اشاره به این که ساختارها، نهادها و ادارات مستقر در منطقه برگزار کننده برنامه های فرهنگی و هنری هستند؛ رسالت سازمان منطقه آزاد اروند را حمایت و سیاست گذاری در راستای توسعه این رویدادها دانست و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند، نهاد حوزه هنری وادارت مربوطه دیگری که در منطقه مستقر هستند رسالت اجرا و برنامه ریزی رویدادهای فرهنگی و هنری در شهرستان های آبادان و خرمشهر را برعهده دارند و سازمان منطقه آزاد اروند نیز نقش حمایتی و هم پوشانی این نهادها را ایفا می کند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعتا نهادهای مذکور جشنواره ها و برنامه های فرهنگی و هنری متعددی را سالیانه در منطقه اجرا می کنند که سازمان منطقه آزاد اروند بنا دارد به طور ویژه خصوصا در ایام کرونایی از حوزه هنرهای نمایشی حمایت کند.

بحرینی در توضیح میزان و نحوه حمایت سازمان منطقه آزاد اروند از حوزه هنرهای نمایشی، تصریح کرد: با توجه به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و ادارات ارشاد آبادان و خرمشهر برنامه ریزی جهت برگزاری تئاتر استانی اروند را انجام داده اند؛ بنا به دستور مدیرعامل و معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند مبلغ ۵۰۰میلیون ریال را بابت حمایت از هنر بومی تئاتر و هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی در منطقه آزاد اروند با عنوان جشنواره تئاتر استانی «اروند »اختصاص داده ایم.

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند با ابراز نگرانی از تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد هنر، اظهار داشت: با شیوع گسترده کرونا ویروس و تأثیر مستقیم آن بر اقتصاد هنر، این جریان سازی ها و جشنواره ها می تواند به رونق هر چه بیشتر هنر خصوصا هنر ارزشمند تئاتر که در بین لایه های مختلف جامعه و بدنه اجتماع بسیار قدرتمند و اثر گذاراست کمک کند، در همین راستا امیدواریم با ساختاری که منطقه آزاد اروند دارد بتوانیم در برنامه هایی که دیگر نهادها و ادارت فرهنگی و هنری منطقه برنامه ریزی می کنند؛ نقش حمایت گری و هم پوشانی را داشته باشیم.

منبع:سازمان منطقه آزاد اروند

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: