کد خبر: ١٥٥٤٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/28-٢٣:٠٠

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اقدام این کمیسیون برای تدوین نقشه راه هوافضا در راستای راهبردهای تحقق شعار «جهش تولید» خبر داد و گفت: این موضوع در دست بررسی کارگروه های مربوطه است.

 

به گزارش آبادان خبر، حجت‌اله فیروزی با اشاره به اینکه موضوع بررسی انسجام حوزه هوافضا و فناوری فضایی کشور در دست بررسی در کمیته صنایع هوافضا و فناوری‌های نوین قرار دارد اما هنوز به طرح تبدیل نشده است، گفت: این موضوع در ذیل کارگروه‌های مربوطه دنبال می‌شود.

عضو کمیته صنایع هوافضا و فناوری‌های نوین با بیان اینکه ما در این کمیته بررسی طرح جهش تولید را برای بخش دانش‌بنیان کشور در دستور کار قرار داده‌ایم، ادامه داد: موضوع فناوری فضایی نیز به عنوان یکی از ماموریت‌های راهبردی جهش تولید دیده شده است و بر این اساس برای رسیدن به انسجام در این حوزه نیازمند تدوین نقشه راه هستیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت مناسبی در حوزه رونق تولید و تامین نیازهای داخلی دارند، گفت: باید از این شرکت‌ها در زمینه مالیات، بیمه، شرکت در مناقصات و مواردی از این قبیل حمایت صورت گیرد که تحقق این مهم با تصویب طرح حمایت از دانش‌بنیان‌ها ممکن می‌شود.

فیروزی افزود: در همین حال حوزه هوافضا نیز از جمله محورهای راهبردی جهش تولید به شمار می‌رود و در این کمیته به دنبال آن هستیم که با مجموعه‌ای از مقررات و تعریف اهداف، به راهبرد خوبی در این حوزه برسیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس افزود: باید خروجی سازمان‌ها و نهادهایی که در حوزه فناوری فضایی و هوایی فعالیت دارند مشخص شود و یک نقشه راه برای ادامه فعالیت آنها به صورت قانونی دیده شود.

وی گفت: در این راستا کارگروه مربوطه در حال بررسی جوانب موضوع است.

فیروزی با تاکید بر اینکه جهش تولید استراتژی کلی کشور بوده و موجب اشتغال و پویایی اقتصادی می‌شود، ادامه داد: در کمیسیون صنایع و معادن برای حوزه تولید در حال ترسیم قوانین کلی هستیم تا شاهد رونق جهش تولید باشیم. در این راستا یکی از راهبردها توجه به فناوری‌های جدید اطلاعات و ارتباطات و فناوری فضایی است.

وی گفت: در کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی نیز موضوع شبکه ملی اطلاعات که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است، در دست بررسی است تا مشخص شود کدام بخش از این شبکه قابلیت تحقق شعار جهش تولید را دارد. این موضوع نیز در کارگروه مربوطه در دست پیگیری است.

منبع:مهر

هواوفضا،فناوری فضایی،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،مقام معظم رهبری،مجلس شورای اسلامی،جهش تولید 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: